У січні електромобілі склали 92,1% всіх реєстрацій нових автомобілів у Норвегії. Найпопулярнішим новим автомобілем знову стала Tesla Model Y. Втім, січень загалом є слабким місяцем продажів у країні. Але цей показник став рекордним, і він демонструє, як зміниться авторинок, коли електрокари почнуть швидко його захоплювати. |
Зокрема, за перший місяць нового року в Норвегії було зареєстровано 4 717 нових електромобілів. Про це свідчать статистичні дані Норвезького управління громадських доріг. Це майже в чотири рази більше (+281,3%), ніж за аналогічний місяць минулого року. Однак січень 2023 року виявився вкрай слабким місяцем для місцевого авторинку (і навіть для січня). Про це свідчить той факт, що в січні цього року ринок зріс на 175,5%. Іншими словами: при 5 122 нових реєстраціях у січні 2024 року на дороги виїхало рівно на 3 263 автомобілі більше, ніж у тому ж місяці минулого року.
Тоді частка електромобілів становила лише 66,5%. Тобто за рік сегмент електромобілів на авторинку Норвегії додав одразу величезний шмат у 25,6% всього ринку! Але схоже, що саме такими темпами буде просуватися електромобільність на завершаю чому етапі завоювання ринку.
Щоб продемонструвати порядок величин, варто вказати, що в середньому в 2023 році в Норвегії щомісяця реєструвалося 8 715 електромобілів. Тобто, 4 717 електромобілів в минулому місяці – явно нижчий за середній показник. До 4 717 електромобілів у Норвегії минулого місяця приєдналися 94 гібриди з можливістю підзарядки (січень 2023 року: 182). Таким чином, частка легкових автомобілів з акумуляторами загалом на ринку склала 94%. І це є – абсолютний рекорд у світі. На «петролхедів» припадає лише 6% ринку.
Tesla Model Y знову посіла перше місце в рейтингу моделей з 962 новими реєстраціями, випередивши Hyundai Kona (282) і Nissan Leaf (263). Це означає, що частка ринку Tesla Model Y становить 19%, а двох інших електромобілів – 5,5% і 5,1% відповідно.
Норвезьке управління громадських доріг (Opplysningsrådet for veitrafikken, скорочено OFV) нещодавно представило статистику за грудень і весь 2023 рік. З січня по грудень 2023 року було зареєстровано 104 590 електромобілів та 10 169 гібридів. За останні дванадцять місяців повністю електричні автомобілі склали 82,4% всіх реєстрацій нових автомобілів.
Найуспішнішою моделлю, безумовно, стала Tesla Model Y, яка зареєструвала 23 085 нових машин в Норвегії за рік в цілому. Це дає Model Y 18-відсоткову частку ринку у 2023 році (після 10% у 2022 році). З великим відривом від неї йдуть Volkswagen ID.4 з 6 614 новими реєстраціями за рік (частка ринку 5,2%), Skoda Enyaq з 5 740 новими реєстраціями (4,5%) і Toyota bZ4X з 5 395 новими реєстраціями (4,2%).
Volkswagen ID.4 четвертий місяць лідирує на ринку України
Як відомо, Норвегія є світовим лідером у переході на електромобільність. Частка нових автомобілів з ДВЗ, скоріше за все, тримається на заможних автолюбителях з “бензином в крові”, адже там все націлене на те, щоб ти перейшов на EV.
1. Державні стимули:
● Пільгове оподаткування: Електромобілі не обкладаються ПДВ, податком на експлуатацію та митом. Це робить їх значно дешевше, ніж бензинові або дизельні аналоги.
● Грошові субсидії: Уряд Норвегії пропонує субсидії на покупку електромобілів, що може сягати 50 000 норвезьких крон (приблизно $5,800).
● Інші пільги: Власники електромобілів в Норвегії мають доступ до безкоштовних парковок, їзди по автобусних смугах та пільгових проїздів на поромах.
2. Розвинена інфраструктура зарядки. Норвегія має одну з найрозвиненіших мереж зарядних станцій в Європі. Зарядні станції легко знайти в містах, на трасах та навіть у сільській місцевості. Більшість зарядних станцій безкоштовні або доступні за низькою ціною.
3. Екологічна свідомість.
Норвегія – це країна з високим рівнем екологічної свідомості. Багато норвежців обирають електромобілі, щоб зменшити свій вплив на навколишнє середовище.
4. Доступність електромобілів
Вибір електромобілів в Норвегії постійно зростає. На ринку представлені моделі на будь-який смак і бюджет.
5. Низькі експлуатаційні витрати.
Електромобілі значно дешевше в експлуатації, ніж бензинові або дизельні аналоги. Вартість електроенергії значно нижча, ніж бензину або дизельного палива. Електромобілі також мають менше деталей, які потребують обслуговування.
Всі ці фактори роблять електромобілі дуже привабливими для норвезьких покупців.
Зауважимо, що наразі ми маємо справу фактично з електромобілями першого покоління. Коли ж на масовому ринку з’явиться друге покоління, з твердотільними батареями та запасом ходу в тисячу кілометрів, швидкою зарядкою та прийнятними цінами, аргументів на користь машин з ДВЗ (окрім ностальгічних емоцій), фактично не залишиться.
Вже в наступному поколінні електромобілі проїжджатимуть понад 1000 км на одній зарядці
Ціна на електромобілі та паливо плюс розвиток мережі зарядних станцій, роблять свою справу й в Україні. Відсутність ПДВ на електромобілі зробили популярними серед українців навіть не дуже доступні Тесли. Але така картина на ринку персонального транспорту, інша справа комерційні вантажні перевезення та ринок автобусів. AUTO-Consulting досліджував і ці теми. А щоб бути в курсі останніх подій зі світу автобізнесу – підписуйтесь на наші соціальні мережі.
Як скасування ПДВ вплине на ринок електричних вантажівок? Думка операторів
Чи зможе Україна до 2036 року повністю перейти на електробуси. Думка провідних операторів
В Україні завершують розробку сучасного електробусу
Як починався сегмент електричних вантажівок в Україні. Хто був першим?
|