Вчені, схоже, знайшли розв’язання проблеми літій-металевих батарей, які відносно швидко втрачають здатність зберігати енергію після невеликої кількості циклів заряджання та розряджання.
Безперервна зарядка та розряджання призводить до швидкого руйнування літій-металевих акумуляторів, що робить їх непридатними за умови щоденного використання для електромобілів. Коли акумулятор розряджається, шматочки металевого літію мікронного розміру ізолюються та потрапляють у міжфазну фазу твердого електроліту (SEI) – губчасту матрицю, яка утворюється там, де зустрічаються анод та електроліт.
Дослідники зі Стенфордського університету виявили, що залишивши батарею «відпочити» у розрядженому стані, можна відновити втрачену ємність та збільшити термін служби.
«Ці вдосконалення можна реалізувати, просто перепрограмувавши ПЗ для керування батареєю, без додаткових витрат або змін обладнання, матеріалів або виробничого процесу», — сказав співавтор дослідження Венбо Чжан, аспірант Стенфордського університету в галузі матеріалознавства та інженерії.
Визначені найдалекобійніші електромобілі 2024 року
|