Президент Джо Байден підвищив мито на електрокари з Китаю до 100%. Захід, який деякі вважають політичним, покликаний захистити американських виробників від китайських брендів, які використовують «несумлінні торгові практики». Під цим варто розуміти державне субсидування, яке в Китаї набуває неймовірних форм. Щоб зменшити ціну, місцевий уряд дає пільги навіть на закупівлю сировини. Крім самих електрокарів, підвищеним митом з 2024 року обкладатимуть і літійові батареї |
Президент США Джо Байден оголосив про суттєве підвищення тарифів на низку товарів, що імпортуються з Китаю, загальна сума яких становить 18 мільярдів доларів. Перелік включає сталь, алюміній, напівпровідники, батареї та їх компоненти, а також фотовольтаїчні осередки та електромобілі.
Вже цього року тарифи на імпортні літійні акумулятори для електрокарів у США зростуть з 7,5 до 25 відсотків. Батареї для інших потреб теж обкладатимуться 25-відсотковим митом, але з 2026-го. З 0 до 25 відсотків також зростуть тарифи на графіт та деяку критичну сировину. А оскільки окремі сегменти ланцюжка постачання акумуляторів для електромобілів Китай контролює більш ніж на 80 відсотків, підвищення тарифів йтиме паралельно з інвестиціями у створення власної промислової бази на території США.
Що стосується електрокарів, то влада стурбована ризиками надвиробництва через зниження попиту на продукцію американських компаній внаслідок її вищої ціни. Це може призвести до зменшення виручки та прибутку. Захистити місцевих виробників запропоновано підвищенням мита одразу на 75 процентних пунктів – з 25 до 100 відсотків. Втім, на думку видання Reuters, включення до списку електромобілів має швидше політичне, ніж практичне підґрунтя. Справа в тому, що батарейних машин з Китаю імпортують дуже мало, причому це не тільки локальні моделі, а, наприклад, Polestar.
Однак запровадження 100% мита остаточно закриває ринок США від будь-яких спроб китайської експансії. Тепер потрапити на американський ринок китайські виробники зможуть тільки розмістивши у США виробництво батарейних авто.
|