Таке рішення є частиною адаптації українського законодавства до норм Європейського Союзу. Виняток зроблено лише для бензину з октановим числом 98 та пального, що використовуються для потреб оборони та резерву.
Біоетанол — це зневоднений етиловий спирт, який виробляється з рослинної сировини та додається до бензину як екологічна добавка. В Європі біоетанол уже давно використовується у бензині, де його частка може становити від 10 до 20%. В Україні ж частка біоетанолу буде меншою — на рівні 5%.
За словами Куюна, основна мета переходу на такий тип пального — зменшити негативний вплив на довкілля, оскільки біоетанол є менш шкідливим за звичайні хімічні добавки, які використовувалися раніше.
Ще одна причина для переходу — це зменшення залежності від імпорту енергоносіїв. У Європі, де немає власного нафтовидобутку, біоетанол виробляється на місці, що дозволяє знижувати імпортні витрати. В Україні додавання біоетанолу також вигідне для аграріїв.
"Після початку повномасштабного вторгнення транспортування кукурудзи, з якої роблять спирт, стало важким. Ускладнилась логістика. Відповідно, заробітки на цій кукурудзі зменшились. Тому виробляти тут біоетанол з кукурудзи і тут його використовувати — це могло би бути справді непоганим рішенням. Але, на жаль, воно таким не буде", - зазначив Куюн.
Згідно з новим законом, бензин зі спиртом не постачатиметься до Сил оборони через складнощі зі зберіганням такого пального тривалий час. Окрім того, виняток зроблено для бензину з октановим числом 98.
Навовведення викликає занепокоєння у деяких водіїв. Є побоювання, що спирт може пошкодити двигун і паливну систему, особливо в старих автомобілях, що були розраховані на використання "чистого" бензину.
Однак аналітик консалтингової групи "А-95" Артем Куюн пояснив, що сучасні автомобілі не мають проблем з використанням бензину з біоетанолом, навіть якщо його вміст становить до 30%. Тому, для авто, що працюють на 5% біоетанолу, ніяких серйозних наслідків не очікується. Старі автомобілі також зможуть працювати на такому бензині без значних змін.
З наступного року у паливо почнуть додавати 5% біоетанолу
|