Зокрема, справжнім головним болем для майбутнього власника часто стає перевірка пройденого транспортним засобом кілометражу. Йдеться про регулярні інциденти зі скручуванням пробігу, що встигло перетворитися на суттєву проблему, актуальну не лише для України, а й для всього світу. Згідно зі статистикою, ледве не половина вживаних авто мають, м’яко кажучи, нечесний пробіг – і все через недобросовісних продавців, котрі, прагнучи додаткової наживи, скручують показники одометра. А оскільки його «корекція», на жаль, не є злочином відповідно до чинного законодавства, тоді як число угод на вторинному ринку щороку збільшується, то росте і кількість шахрайських схем, і винахідливість самих махінаторів. Отож у ваших інтересах – вчасно розпізнати скручений пробіг.
Чи можливо самостійно це зробити? Спеціалісти холдингу GM GROUP запевняють, що так, проте наголошують: цей процес може супроводжуватися труднощами, особливо якщо ви вперше купуєте вживану автівку. Принагідно експерти компанії поділилися, на що варто звернути увагу – від очевидних ознак до неявних, – щоб не дати ввести себе в оману й уникнути неприємностей.
Отже, слово фахівцям:
1. Спробуйте порахувати приблизний пробіг власноруч. За статистикою, порахованою для великих міст, щороку авто проїжджає в середньому 20–40 тис. км (а іноді й більше). Цілком логічно буде припустити, що п’ятирічна машина «намотає» щонайменше 100 тис. км, восьмирічна – точно подолає позначку 150 тис. км, і далі за аналогією. Кілометраж відчутно менший, ніж мав би бути? Є велика ймовірність, що над ним почаклували – ну або ж вам неабияк пощастило.
2. Перевірте історію обслуговування автомобіля. Розбіжності між зазначеним у сервісній книжці пробігом та поточними показниками одометра можуть бути ознакою скручування. Так, якщо з моменту останнього техобслуговування вони не збільшилися, а то й узагалі зменшилися, точно відбулося скручування.
3. Зазирніть на тематичні електронні майданчики, а ще – у відкриті реєстри та бази даних. Імовірно, заплановане до покупки авто знайдеться там з кардинально відмінним від указаного продавцем пробігом – не завжди правдивим, але нерідко куди ближчим до дійсності. В пошуку напевне стане в пригоді VIN-код.
4. Зверніться по допомогу до офіційного дилера. Корисну інформацію щодо порівняно молодої автівки нерідко можливо відшукати у базах дилера, на СТО якого вона проходила технічне обслуговування в перші роки експлуатації. Зокрема, майстер-приймальник був зобов’язаний записати пробіг авто, на яке діяла гарантія в момент звернення.
5. Обдивіться приладову панель. Нормальний стан – однакові й рівні кріплення та зазори і відсутність механічних пошкоджень, що вказують: панель з великою ймовірністю розбирали – навряд чи з благою метою.
6. Стежте за індикаторами. Деякі електронні датчики дають чітко зрозуміти, що кілометраж відмотали. Зокрема, на дисплеї може з’явитися символ зірочки, який непосвячені автомобілісти, найпевніше, просто не помітять чи проігнорують.
7. Зверніть увагу на стан салону. Ступінь зносу педалей, керма, сидінь, підлокітників та інших елементів інтер’єру може дати орієнтовне уявлення про реальний пробіг автомобіля. Якщо автомобіль виглядає «не дуже», а одометр показує невеликі цифри, це привід щонайменше задуматися.
8. Оцініть гальмівні диски та ремінь ГРМ. Ресурс перших – 60–80 тис. км, тобто якщо вони виглядають новенькими, а на одометрі менше 40 тис. км, потрібно остерігатися. Ремінь газорозподільчого механізму змінюють не пізніше ніж 100 тис. км; іншими словами, якщо він новий, одометр має демонструвати показники не менше 100 тис. км.
9. Придивіться до фар. Освітлювальні прилади чудово відображають пережитий «досвід» машини. Наприклад, якщо фари потьмяніли чи вигоріли, то, найімовірніше, на авто частенько пересувалися з хорошим таким вітерцем, а тримали його не в гаражі, а на вулиці.
10. Якщо є змога, проведіть комп’ютерну діагностику – вона покаже справжні показники всіх приладів. Правда, щоб видобути інформацію з електронного блоку бортового комп’ютера, знадобиться ноутбук зі спеціалізованим ПЗ, тож це варіант не для всіх.
Крім того, сигналізувати про те, що пробіг був скручений, можуть навіть такі дрібниці, як стерті кнопки та ручки приладової панелі, розбовтаність личинки замка запалювання чи люфт дверцят. Будьте пильними – і водночас пам'ятайте, що авто різних марок зношуються по-різному, а жоден із описаних прийомів не гарантує 100%-ї точності. Прикро, та іноді шахраї дуже майстерно приховують факт скручування пробігу, виявити який пересічному автомобілісту – практично нереально. Менше з тим тут діє відоме правило: один підозрілий момент – випадковість, два – збіг, три – уже закономірність.
У будь-якому разі хочеться вірити, що ці поради будуть корисними – і водночас що вам не доведеться застосовувати їх на практиці, тому що вам траплятимуться лише порядні продавці. Їх в Україні немало.
Наприклад, вітчизняний холдинг GM GROUP – саме такий. До його складу входять 17 автосалонів 10 автомобільних світових брендів у семи областях України, де можна придбати, зокрема, і вживані авто різних марок і віку. Всі вони без винятку проходять комплексну передпродажну діагностику – серед іншого професіонали за допомогою спеціалізованого обладнання перевіряють і реальний пробіг транспортного засобу.
Що це означає на практиці? А те, що в будь-якому автосалоні GM GROUP ви зможете придбати ретельно перевірене вживане авто з гарантовано чесним пройденим кілометражем – інакше машину просто-напросто не допустять до продажу. І це ще не все: компанія надає унікальну для України гарантію на автомобілі з пробігом, тривалість якої визначається кілометражем конкретного ТЗ і його віком.
Переглянути каталог наявних вживаних авто з гарантією, які прошли перевірку пробігу, технічного стану та лако-фарбового покриття можна за посиланням
Ключові вимоги для вдалої угоди вже виконано, чи не так? Рішення за вами!
Як перевірити лакофарбове покриття автомобіля та не купити «битка». Поради експертів
|