Як повідомляли російські ЗМІ, у Калузі ще у кінці березня розпочалося виробництво кросоверів Citroen C5 Aircross. Складання запустили на потужностях заводу в Калузької області, який простоював понад півтора роки. Раніше там випускали кілька моделей Peugeot, Mitsubishi, Citroen і Opel, але згодом всі виробники покинули російський ринок і завод опинився без замовлень. А от тепер тут збирають кросовери C5 Aircross з комплектуючих, які постачають з Китаю. Що це за незрозумілий проект? І чи задіяний у проекті Stellantis? - у цьому питання розбирався кореспондент AUTO-Consulting. |
Дійсно, судячи з фото на конвейері російського автозаводу - Citroen C5 Aircross. Більше того, він має емблему французької марки, а не якусь китайську на заміну. І ступінь локалізації теж вражає, бо збирають його з дрібних частин, за допомогою автоматизованої лінії.
До 2022 року завод «ПСМА Рус» у Калузької області випускав Peugeot 408 та Citroen C4, легкі комерційні Peugeot, Opel та Citroen, міні-фургони та компактвени Peugeot Partner, Citroen Berlingo та Opel Combo, а також Mitsubishi Outlander та Pajero. Навесні 2022-го майданчик залишили всі іноземні інвестори, а наприкінці 2023-го пусте підприємство передали російській компанії «Автомобільні технології». І от тепер ця компанія, нібито, організувала виробництво Citroen C5 без самого Citroen, а закуповуючи, як вони кажуть, комплектуючі у Китаї. Ці комплекти виготовлені в Китаї на місцевом підприємстві Dongfeng Peugeot-Citroen Automobile.
Але у цій версії є і багато невідповідностей. По-перше, раніше це підприємство не виробляло C5 Aircross і не мало обладнання для його збирання і технологічних карт на цю модель.
По-друге, враховуючи дуже високу ступінь локалізації і тисячі позицій комплектації, хтось мав передати всю документацію на C5 Aircross росіянам і проконтролювати початковий процес.
І в третє, навіть після Другою світовой війни, коли частина заводів BMW опинилася в радянській зоні окупації (на теріторії НДР) і була націоналізована, німецький концерн домігся заборони використання свого власного бренду колишнім автозаводом, який продовжував виробляти "BMW" довоєнного зразка.
Які дії вчинить тепер Citroen і чи вчинить їх взагалі? - AUTO-Consulting звернувся з цим питанням до офісу Stellantis.
Нам відповіли: Концерн Stellantis зупинив весь імпорт автомобілів та комплектуючих до рф в березні 2022 року, так само як і виробничі лінії в Калузі з 19 квітня 2022 року, і з тих пір повністю дотримується санкційної політики. У концерну Stellantis немає жодних планів змінювати свою позицію по даному питанню.
Що стосується відновлення виробництва у Калузі, концерн Stellantis не мав жодної інформації стосовно поновлення виробництва, не погоджував дану процедуру та жодним чином не підтримує дану ініціативу. Stellantis надіслав офіційні повідомлення тим сторонам, які, на думку концерну, могли бути залученими, для відстоювання юридичних прав концерну.
Крім того, у Stellantis нам підтвердили повну втрату контролю над своїми компаніями на території рф станом на 31 грудня 2023 року, що результується в деконсолідацію цих компаній у фінансовій та обліковій звітності, про що зазначено у щорічному звіті F-20 для Комісії США з цінних паперів та бірж за 2023 рік. І ще раз запевнили, що концерн Stellantis завжди дотримувався та буде дотримуватись міжнародного права та санкційної політики.
Як бачимо, Stellantis теж був здивований зухвалістю, з якою його бувший завод у Кулузі самостійно почав збирання Citroen C5 Aircross, провівши переговори з одним зі збиральних заводів у Китаї, і отримавши від них комплектуючі та технологічні карти. Використання бренду Citroen є не припустимим і цим вже займаються юристи. Інше питання, чи будуть виконувати у росії постанови міжнародних судів. Однак, на наш погляд, Stellantis дотисне китайського партнера і буде намагатися припинити цей проект. Тут все буде залежати від умов контракту з Dongfeng і реальними важелями впливу Stellantis на китайських партнерів. .
|