ринок автомобілів | Опубліковано - 2024-03-13 20:08:38 (3151 разів прочитано)
Як стало відомо AUTO-Consulting, Міноборони оголосило відбір постачальників для закупівлі пікапів для ЗСУ. Тому ми вирішили вчергове проаналізувати ринок нових пікапів та порівняти їх тактико-технічні характеристики.
Цікаво, що у відборі можуть приймати участь навіть такі пікапи, які офіційно не можуть продаватись в Україні, адже допускаються норми Євро-2 та вище, тоді як з 2016 року в країні діють екологічний стандарт Євро-5, і продавати автомобілі застарілого екологічного класу не можна.
В цьому є чимало переваг, адже старіші моделі, які ще доступні на інших ринках, коштують дешевше сучасних, та менш прискіпливі до якості палива, що важливо для армійської техніки. Деякі офіційні імпортери в анонімному порядку таким чином забезпечують військо пікапами в якості гуманітарної допомоги. Але ми в цьому матеріалі розглянемо лише ті моделі, які присутні на ринку нових автомобілів.
Відповідно до тендерної документації, на закупівлю 154-х пікапів виділяється 206,5 мільйона гривень (з ПДВ), тобто один автомобіль має коштувати не більше 1 340 тисяч грн.
Тобто, загальні вимоги до автомобілів типу Pick-Up такі:
1. повний привід;
2. вантажопідйомність 800+ кг;
3. буксирування причепу повною масою 850+ кг;
4. дизельний двигун потужністю мінімум 136 к.с.;
5. ціна до 1 340 тисяч гривень.
Кузов (вантажна платформа) пікапа повинен бути металевий з можливістю розміщення в ньому особового складу у кількості не менше чотирьох людей, а також він має забезпечувати можливість монтажу додаткового обладнання під озброєння.
За цими параметрами й будемо порівнювати кандидатів.
MG T60 – від 842 065 грн
Ці повнопривідні пікапи поки що не пропонує офіційний імпортер Winner, хоча за його сприяння волонтери вже поставили більше сотні таких машин для ЗСУ у неєвропейському виконанні. Наразі, T60 можна знайти лише у альтернативних операторів. Наприклад, такий як MG T60 4X4 2.8D з ОАЕ.
Вказана ціна одна з найнижчих на ринку нових пікапів, причому це вже з доставкою в Україну. Досить вигідна пропозиція пояснюється тим, що ця модель вже не нова і виробляється до сих пір для арабських країн у відповідному виконанні. Тому офіційно вона не представлена у дилерській мережі MG.
Окрім турбодизеля 2.8D, пропонується й бензиновий 2,4-літровий двигун під зазначені 136 к.с., але бензинові пікапи мають не 6-ти, а 5-ти ступінчасту “механіку”. Непогана комплектація включає систему стабілізації.
Як стало відомо AUTO-Consulting, в наявності під замовлення доступні одразу 70 автомобілів.
JAC Т6 & T8 – від 1 060 000 грн
Відносно доступний китайський пікап загалом відповідає вимогам тендеру, але серед військових популярніша більш проста та дешева версія Т6. Технічно моделі майже ідентичні, відмінності здебільшого стосуються дизайну та оформленню інтер’єру. Новіший Т8 більш сучасний та пропонує більше опцій, особливо в мультимедійному плані. Дволітровий дизельний двигун Т6 акурат відповідає заявленій в 136 к.с. потужності, наче під нього робили вимоги. Так це чи ні, але такі пікапи дійсно допомогають нашим воїнам не перший день.
Great Wall Wingle – від 1 119 000 грн
Більш доступна за оригінал китайська копія минулого покоління Isuzu D-Max. При цьому досить якісна та надійна, про що кажуть й досить високі ціни на вторинному ринку. Та й загалом Wingle 7 гідна уваги модель. Система повного приводу 4WD/Dual Speed BorgWagner TOD має понижені передачі 2Н, 4Н, 4L. Місткість баку – 70 літрів, якого при відносно невеликій витраті палива вистачає на 800 -900 км шляху, що є суттєвою перевагою.
Nissan Navara – від 1 148 000 грн
Офіційно модель не постачається на український ринок, але у альтернативних дилерів можна знайти за такою ціною. Компанія пропонує Nissan Navara з подвійною кабіною в базовій комплектації з Нідерландів. Окрім центрального замка така дизельна Navara має лише кондиціонер, АБС та фронтальні подушки безпеки. Непоганий варіант за свої гроші, та й вимогам тендерного відбору відповідає. Компанія зазначає, що в наявності 188 автомобілів п’яти кольорах.
Dongfeng Rich 6 – від 1 158 900 грн
Dongfeng Rich 6, створений компанією Nissan, як відповідь на потреби клієнтів у країнах Азії, Африки та Південної Америки в недорогому та доволі простому форматі, що буде експлуатуватися у важких дорожніх умовах, на віддалі від сервісних центів. При його виготовленні використовується двигун, рама, підвіска, електропроводка і система управління Nissan, коробка передач від світового лідера, німецької компанії ZF. Досить надійна альтернатива Nissan Navara, якого у нас офіційно немає.
Tata Xenon X2 – від 1 164 000 грн
Індійські пікапи ТАТА Xenon X2 зарекомендували себе як надійні автомобілі, що мають високу прохідність та досить міцні, а також достатню вантажопідйомні, адаптовані до встановлення різного обладнання та легкі у ремонті. Нагадаємо, що Tata Motors є частиною індійського конгломерату Tata Group та є важливим гравцем на глобальному ринку автотранспортних засобів.
Foton Tunland – від 1 225 000 грн
Досить надійний пікап, який успішно виробляється з 2011 року. Під капотом – дизельний двигун об'ємом 2,0 л (163 к.с.; 390 Нм), та досить щедрий набір обладнання в салоні. Передня підвіска незалежна на подвійних поперечних важелях; задня – незалежна ресорна. На нього можна встановити додаткове обладнання, розширивши коло його функціональних обов’язків. В кузові можна розмістити безліч обладнання – від зенітної установки до генератора.
Peugeot Landtrek – від 1 328 300 грн
Один з минулорічних лідерів ринку нових пікапів цього року на 40 тисяч грн подорожчав, але в наявності є й минулорічні машини. Ми про Landtrek неодноразово писали, чимало таких пікапів вже служить в лавах ЗСУ, зокрема ними користуються оператори Байрактарів.
Mitsubishi L200 – від 1 399 000 грн
Формально досить розповсюджені на передовій пікапи Mitsubishi L200 трохи вилазять за межі максимально допустимої вартості, але в разі виграшу тендеру, особливо для ЗСУ, імпортер зможе домовитись за кращу оптову ціну безпосередньо на виробництві. Тим більше, що можна відмовитись від деяких необов'язкових “на передку” опцій на користь фірмового повного приводу Super Select 4WD, який йде в дорожчій на 100 тисяч грн версії Intense. Базовий пікап має простіший повний привід Easy Select Part Time 4WD.
Крім офіційних L200 на ринку можна зустріти й машини, імпортовані з інших ринків, наприклад на ринку можна знайти пропозиції на більш простіші L200 з Нідерландів за ціною 1 105 024 грн (з доставкою). В наявності 300 таких автомобілів.
Toyota Hilux – від 1 413 885 грн
Легендарний пікап навіть в базовій комплектації не підходить за ціною (дорожче тендерної), не кажучи вже за версію Legend, яка оцінена в 1 962 015 грн. Формально й вантажопідйомність у нього менша за 800 кг, лише 740 кг, але це ніколи не зупиняло власників перевищувати її, особливо на війні. Перевірена конструкція та надійна силова установка 2.4 D-4D, яку скопіювали всі кому не ліньки – запорука успіху Hilux.
Висновок
Як бачимо, вибір досить широкий. Крім зазначених вище пікапів, є ще декілька варіантів, які формально мають вищу ціну. Але, нагадаємо, що в Міноборони наголосили, що ведуть перемовини з депутатами щодо відміни акцизу, мита та ПДВ на оборонні закупівлі. То ж потенційний список може бути ширший. А ми в AUTO-Consulting будемо слідкувати за розвитком подій. Щоб бути в курсі останніх новин – підписуйтесь на наші соціальні мережі. AUTO-Consulting в Telegram AUTO-Consulting в Facebook
Роздрук, збереження, переклад іншою мовою або носій матеріалів, опублікованих у новинах AUTO-Consulting, допускаються лише для особистого використання. Інше використання матеріалів (зокрема, часткова чи повна публікація) допускається лише з дозволу ІАГ AUTO-Consulting. Використання матеріалів www.autoconsulting.com.ua допускається за наявності гіперпосилання на www.autoconsulting.com.ua.