Якщо законопроект, запропонований сенатором від штату Сан-Франциско Скоттом Вінером, буде прийнятий, то легкові та вантажні автомобілі 2027 року випуску або випущені пізніше (які виробляються або продаються в Каліфорнії), повинні будуть оснащуватися пристроями контролю швидкості, які заборонятимуть водіям перевищувати встановлені обмеження швидкості більш ніж на 10 миль на годину (16 км/год).
Контроль швидкості забезпечуватимуть камери контролю швидкості та GPS датчики, а спеціальний пристрій обмежуватиме швидкість самого автомобіля. Наприклад, транспортні засоби не зможуть їхати швидше 80 миль/год (128 км/год) на автомагістралях штату, де дозволена швидкість 70 миль/год (112 км/год). У житлових кварталах автомобілісти повинні будуть їхати не швидше 35 миль/год (56 км/год), адже на вулицях діє обмеження у 25 миль/год (40 км/год).
Як повідомляє San Francisco Chronicle, декілька автовиробників, таких як Hyundai, вже пропонують функції регулювання швидкості у своїх найновіших моделях – в якості просунутого круїз-контролю.
"У нас є обмеження швидкості, і вони існують не просто так. І цілком логічно вимагати їх дотримання, хоча в межах 10 миль на годину", – сказав Вінер. "Саме про даний законопроект. Він досить продуманий, і пропонує ідею, час якої настав". Законопроект не поширюється на автомобілі екстрених служб, такі як швидка допомога та пожежні машини, а дорожній патруль Каліфорнії матиме право на власний розсуд відключати регулятори швидкості на своїх транспортних засобах.
Одним з факторів, які мотивують прийняття цього законопроекту, є статистика Національної ради безпеки. За її даними перевищення швидкості – причина близько третини смертей у ДТП по всій країні.
У листопаді минулого року Національна рада з безпеки на транспорті після аварії за участю кількох автомобілів у північному Лас-Вегасі, в якій загинуло дев'ять людей, рекомендувала федеральному уряду "як мінімум" вимагати встановлення в автомобілях обмежувачів швидкості, які попереджають водіїв про перевищення швидкості.
На думку AUTO-Consulting, подібна технологія – це черговий крок до цифрової диктатури. Звісно, до її впровадження ще не один рік, і за цей час доведеться вирішити чимало питань, як технічних, так і юридичних. Поки що можна сказати одне: колись ми всі пересуватимемось на повністю автономних автомобілях, яка навіть не матимуть органів керування. Але до того часу буде досить неспокійний перехідний період, який пожне свою кількість жертв. Як це завжди відбувається під час технологічного поступу.
З 2027 року для в`їзду в ЄС електромобілям знадобляться «паспорти батареї»
|