Наскільки вдалим був минулий рік?
– Як для бренду, рік 2023 був, безумовно, вдалим. В Україні стартували продажі абсолютно нового Nissan X-Trail, а також оновились Nissan Juke та Nissan Qashqai. Результати продажів за 2023 рік, також покращились та дозволяють підтримувати високий рівень обслуговування клієнтів, – відповідає Дмитро Кондраков, Керівник департаменту продажів автомобілів, розвитку дилерської мережі та якості обслуговування клієнтів компанії «Ніссан Мотор Україна».
Наталія Топтун, PR-менеджер “Рено Україна», теж досить оптимістично оцінює минулий рік: “Ми досягли запланованого рівня продажів, посіли перше місце на корпоративному ринку продажів із суттєвою перевагою над конкурентами, Renault Duster став найбільш продаваним автомобілем в Україні у 2023 році. Також маємо рекорд в комерційному сегменті, де наша частка ринку складає 35% або іншими словами – кожен третій новий комерційний автомобіль в сегменті до 3,5 тонн був Renault. Тому так, для нас 2023 рік можна назвати вдалим.
Які регіони стали драйверами ринкового зростання нових автомобілів у 2023 році
Підсумки грудня 2023 року на українському авторинку. Статистика
Директор ТОВ “Порше Україна” Марія Гарань оцінює рік за позитивною тенденцією до зростання:
– Зважаючи на те, що ринок нових автомобілів у 2023 році демонстрував поступове відновлення порівняно з 2022 роком (ринок нових легкових автомобілів виріс на понад +60%, а продажі комерційних автомобілів ще краще +80%), то це вже є плюсом, – підсумовує Марія.
Найбільш резонансні події на українському авторинку за минулий рік
Не змогли наздогнати ринкові темпи дилери Subaru. За словами Дмитра Бабича, заступника генерального директора компанії «СОДЖІТЗ АВТО УКРАЇНА», “це питання можна розділити на дві частини. З огляду на загальне зростання ринку більше ніж на 60%, нам не вдалося досягнути настільки високого результату. З іншої сторони я не можу назвати рік невдалим враховуючи результати всередині традиційного сегменту”.
Яким був головний тренд на ринку нових автомобілів?
Одразу кілька чітких тенденцій відмітив Дмитро Кондраков (Nissan). За його словами в 2023 році можна виділити наступні основні тренди:
● Подолання дефіциту легкових автомобілів в цілому, налагодження постачання, повернення до звичних процесів: реклама, тест-драйви, презентації нових моделей.
● Повернення цінової конкуренції.
● Поява великої кількості реєстрації електромобілів, особливо з Китаю.
Наталія Топтун (Renault) відмічає наступні тенденції:
● Ріст сегменту «сірих» електромобілів та сегменту преміальних автомобілів можна назвати звичними для нашого ринку. (AUTO-Consulting докладно описував причини зростання сегменту преміальних автомобілів)
● Корпоративний ринок зріс на 72% у порівнянні з 2022 роком через велику кількість державних тендерів. Певно, наступного року ріст продовжиться, хоч і не такий суттєвий.
Марія Гарань (“Порше Україна”) переконана в подальшому зростанні долі SUV, а також збільшенні долі електромобілів, особливо якщо мова йде про ціновий сегмент $27-32 тисяч.
– Очевидним трендом було зростання попиту на електромобілі китайського виробництва. Також, можна відзначити успіх преміальних брендів та повернення кількома брендами позицій, які було втрачено у 2022 через проблеми з постачанням, – каже Дмитро Бабич (Subaru).
З якими ризиками, крім війни, може зіткнутися ринок в 2024 році?
– Загальна ситуація в Україні безпосередньо впливає на стан ринку нових легкових автомобілів, – вважає Дмитро Кондраков (Nissan).
Наталія Топтун (Renault) остерігається:
1. нової блокади кордонів, шляхів постачання автомобілів і запасних частин;
2. внесення певних запчастин до реєстрів, як запчастин подвійного призначення;
3. зміни правил розмитнення; (А вони можуть бути і AUTO-Consulting про це писав)
4. девальвації гривні, що призведе до підвищення цін та зниженню попита на автомобілі.
Останній пункт призведе до зниження купівельної спроможності, яке буде стримувати відновлення авторинку, - так вважає Марія Гарань (“Порше Україна”). Крім того, залишається ризик подальшого відтоку економічно активного населення за межі України, що теж не додає впевненості при оцінках майбутнії перспектив ринку, - резюмують в “Порше Україна”.
– Враховуючи відсутність проблем з постачанням комплектуючих для виробництва авто, головним ризиком залишається проблема логістики з якою ми вже стикнулися в 2023 році через страйк на Україно-Польському кордоні.
Як на авторинок України вже вплинуло блокування польських кордонів
Також, сьогодні маємо невизначену безпекову ситуацію у Червоному морі. Такого роду фактори можуть та будуть негативно впливати на ринок з огляду на зростання логістичних витрат, які можуть відобразитися на зростанні цін, – підсумовує Дмитро Бабич (Subaru). ,br>
Очевидно, що рік буде непростим, зважаючи на останні світові новини. Про майбутні тренди та можливі нові тенденції ми поговоримо в другій частині матеріалу. Щоб тримати руку на пульсі ситуації на автомобільному ринку України, підписуйтесь на соціальні мережі AUTO-Consulting.
В чому був феномен зростання преміального сегменту на авторинку у 2023 році
|