Окрім вентиляції, людям подобалося відчуття відкритого простору, хоч і не настільки, як у кабріолета. При цьому, традиційні механічні люки мають чимало недоліків, деякі з яких стають неприйнятними в сучасному світі, що прагне позбутися будь-яких шкідливих викидів. Один з них – маса.
Матеріали, напрямні, електродвигун і система затворів можуть додати 6-8 кг у найвищій точці автомобіля. Це, окрім іншого, збільшує викиди CO2, коли виробники намагаються заощадити кожен грам, та й не сприяє кращому керуванню автомобілем. Також люк забирає біля 3 см над головою.
Альтернативою є скляний люк, який можна затемнити одним натисканням кнопки або свайпом, завдяки вкладеним у скло шарам, які реагують на електричний струм.
Хоча різні технології вже кілька років використовуються в преміальних брендах, Renault вважає, що стане першим мейнстрім-виробником, який запропонує власну версію технології в нових Scenic та Rafale, які надійдуть у продаж наступної весни.
Новий скляний дах з фіксованим склом, який називається Solarbay, базується на технології PDLC (полімерно-дисперговані рідкі кристали). Пасажири можуть затемнювати скло окремими сегментами за допомогою перемикачів на верхній панелі або за допомогою голосового управління через Google Assistant.
Панель затемнюється дев'ятьма смугами по всьому склу, імітуючи штору, яка рухається спереду назад або (і Renault стверджує, що це унікальна особливість її технології) ззаду вперед, тому передні і задні пасажири можуть незалежно один від одного вибирати сонячне світло або закритий кузов.
Саме скло являє собою семишарову ламінацію з декількох матеріалів. Починаючи зверху, першим є прозоре скло з інфрачервоним покриттям, що відбиває інфрачервоні промені.
Далі йде сіра ламінована плівка PVB (полівінілбутиралю), що використовується в ламінованому склі для утримання осколків у разі розбиття скла. Під нею знаходиться ще один шар PVB, що утворює графічну рамку навколо люка. А під ним знаходяться два активні елементи.
Перший – електричний роз'єм PDLC, що утворює прямокутник навколо даху, а під ним – шар PDLC Amplisky, потім ще один шар прозорого PVB.
Нарешті, панель сірого скла з низькоемісійним покриттям, утворюючи сендвіч. Low-e покриття – це матеріал з низькою випромінювальною здатністю, який не поглинає сонячне тепло та не віддає тепло з салону.
Дах контролюється власним ECU, який не залежить від скла, тому в разі виходу з ладу або пошкодження його можна замінити самостійно.
Renault заявляє, що цей дах був розроблений з урахуванням принципів екологічного виробництва. Половина скла виготовлена з перероблених відходів листового скла та автомобільного виробництва, а 90% даху, включаючи PVB і PDLC, можуть бути перероблені в кінці терміну експлуатації.
Renault представив компактний міський кросовер Renault Kardian
|