Чи зможе Україна виробляти власні електробуси та виконати вимоги закону №8172. Думка головних операторів ринку: Авто новини від AUTO-Consulting - електробус

Интернет-ресурс информационно-аналитической группы AUTO-Consulting  
Новини CARS TRUCKS BUSES ЗНИЖКИ % Статистика Історія автономерів
Пошук по новинам

Розширений пошук
Розділи
Головна
Новини
 Ринок автомобілів
 Акції в автосалонах
 Тест-драйви
 Статистика автопродажів
 Ринок автобусів
 Ринок вантажівок
 Військова техніка
 Виробництво автомобілів
 Законодавство
 Автобізнес LIFE
 Дилерська мережа
 Кредити/лізинг/страхування
 Автохімія
 Сільгосптехніка
 Авто-електроніка
 Ринок запчастин
 Ринок шин
 Мототехніка
 Поради власникам авто
Розмитнення авто
Підписка на новини


• Новини по темі: електробус
• Як в Україні намагалися впроваджувати електробуси. Ретроспектива гучних заяв
• Чи зможе Україна виробляти власні електробуси та виконати вимоги закону №8172. Думка головних операторів ринку
• Чи зможе Україна до 2036 року повністю перейти на електробуси. Думка провідних операторів
• Якісний перелом: У ЄС цього року продажі електробусів перевищать збут автобусів з дизелем
• В Україні з'явиться новий виробник електробусів
• Чернігівський автозавод анонсує появу у 2023 році електробуса-маршрутки
• Електробуси TEMSA підкорюють європейські міста
• Енергоатом має намір закупити 10 сучасних електробусів
• На українському ринку з'являться одразу дві моделі електробусів
• В Україні пропонуються електробуси TEMSA Avenue Electron
Ще по електробус...
Новини від AUTO-Consulting
Всі новини по темі - Україна

Чи зможе Україна виробляти власні електробуси та виконати вимоги закону №8172. Думка головних операторів ринку

ринок автобусів | Опубліковано - 2023-04-26 08:08:48 (2419 разів прочитано)
Чи зможе Україна виробляти власні електробуси та виконати вимоги закону №8172. Думка головних операторів ринку - електробус
Продовжуємо експертну дискусію, яку AUTO-Consulting започаткував першою частиною матеріалу про перспективи впровадження закону №8172.
Відповідно до нього, міста з населенням понад 250 тисяч людей повинні мати 25% електробусів вже до 2030 року, та 50% до 2033 року, а також здійснити повний перехід на електротранспорт (в ідеалі) до 2036 року. Чи вистачить потужностей у українських виробників задовольнити цю гігантську потребу в громадському транспорті? Які кошти це може потребувати?
Для реалізації такого амбітного задуму необхідно буде на протязі п’яти років створити додаткові виробничі потужності на базі вже діючих підприємств України (Корпорації «Богдан», АТ «Черкаський автобус», ТОВ «Електронмаш», Концерну «Еталон», ТОВ «ПОЛІТЕХНОСЕРВІС») та збільшити їх сумарну потужність до 10000 автобусів на рік. Для цього потрібно завершити розпочату реконструкцію заводу в м. Луцьк (потужність 4600 автобусів на рік) та на інших заводах, щоб забезпечити сумарну потужність принаймні 5200 автобусів на рік. Загальні планові капітальні інвестиції, необхідні для створення потужностей по виробництву електробусів, складатимуть не менше $280 млн, вважає Дмитро Писаний, директор луцького “Автоскладального заводу №1” компанії «Богдан Моторс».

Чи зможе Україна виробляти власні електробуси та виконати вимоги закону №8172. Думка головних операторів ринку - електробус

Чи зможе Україна до 2036 року повністю перейти на електробуси. Думка провідних операторів

Що конкретно дасть Україні «електромобільний закон» №8172

Для реалізації такого плану необхідно на державному рівні, не лише затвердити програму розвитку екологічно чистого транспорту, але й віднайти джерела її фінансування.

Вадим Шкарупін, директор ТОВ «Еталон-Авто», вважає, що теоретично така можливість є у Луцького та Чернігівського автозаводів, принаймні з огляду на масштаб виробничих територій. Іншим підприємствам бракує територіальних можливостей для масштабування. Хоча ЗАЗ також великий завод. Але для всіх виробників є ще питання розробки кінцевого продукту, технології виготовлення АКБ та інших комплектуючих, враховуючи закон про локалізацію, який передбачає 40% до 2028 року.

Чи зможе Україна виробляти власні електробуси та виконати вимоги закону №8172. Думка головних операторів ринку - електробус

На думку Юрія Бубеса, президента концерну “Електрон”, українська промисловість цілком спроможна наростити потужності. Але при умові, що держава дійсно стане бізнес-партнером національних виробників, тобто затвердить (і виконуватиме!) державну програму під оголошені цим законом параметри. Проте ми не знаємо сьогодні жодної подібної реально діючої програми в галузі машинобудування. Було дуже багато спроб Уряду і кількох міністерств моніторити можливості виробництв в Україні, їм надіслано сотні аналітичних довідок і конкретних пропозицій, але віз й досі там.

Напевно, тому окремі органи місцевого самоврядування поспішили до «виконання» нового закону №8172… із оперативної закупівлі закордоном вживаного електротранспорту, прикриваючись “розвитком транспортної інфраструктури”, великим успіхом та проявом господарського хисту, вважає Юрій Бубеса.

Чи зможе Україна виробляти власні електробуси та виконати вимоги закону №8172. Думка головних операторів ринку - електробус

За подібної практики і темпів придбання, цей план «оновлення», звичайно, може бути виконаний. Хоча це примітивна маніпуляція цифрами, за якою криються серйозні та прикрі наслідки: програмування технічної та урбаністичної відсталості. На роки, якщо не на десятиліття. А європейцям це дуже вигідно, вони при цьому економлять солідні кошти, адже утилізація старої техніки там вартує недешево.

І це відбувається тоді, коли в Україні є власні виробники сучасного електротранспорту – трамваїв, тролейбусів, в тому числі з автономним ходом, тих же автобусів на електротязі. Так, реалізація планів щодо фактичного оновлення електротранспорту міст потребує значних фінансових витрат і тому можлива лише за умови прийняття необхідних заходів державної підтримки. Зокрема, серед них необхідно передбачити:

Чи зможе Україна виробляти власні електробуси та виконати вимоги закону №8172. Думка головних операторів ринку - електробус

- надання з державного бюджету України субвенції місцевим бюджетам із розрахунку 40% вартості придбаного електротранспорту незалежно від джерел фінансування цих закупівель (місцевий бюджет, власні кошти підприємств, кредити МФО, програма відновлення України, лізингові програми);

- прийняття законодавчого акту про обов'язкову оплату замовником поставленого електротранспорту відповідно до договору, укладеного за результатами тендеру і нарешті нормативно вирішити питання невключення до договорів поставки транспорту норми про розірвання договорів у разі відсутності бюджетних коштів (що доволі часто практикується);

Чи зможе Україна виробляти власні електробуси та виконати вимоги закону №8172. Думка головних операторів ринку - електробус

- обов’язкове використання нецінових критеріїв до тендерних пропозицій підприємств, що пропонують електротранспорт, виготовлений в країнах, які не є членами Угоди про державні закупівлі Світової організації торгівлі або не мають законодавства, обмежуючого державну допомогу аналогічно Закону України “Про державну допомогу суб’єктам господарювання” та низку інших заходів;

- компенсацію процентних ставок по кредитах, наданих на виконання контрактів по виробництву електротранспорту, а також, державні гарантії уповноваженим банкам для зменшення вимог до виробників щодо забезпечення по цих кредитах.

Чи зможе Україна виробляти власні електробуси та виконати вимоги закону №8172. Думка головних операторів ринку - електробус

Тобто реалізація згаданого закону цілком можлива, але лише за діючої, а не декларативної, державної програми підтримки вітчизняних виробників комунального електротранспорту.

Президент підписав закон щодо розвитку електрозарядної інфраструктури та електротранспорту

Якісний перелом: У ЄС цього року продажі електробусів перевищать збут автобусів з дизелем

Чи встигатиме розвиток зарядної інфраструктури за поширенням електротранспорту?
Перш за все, для цього необхідно розробити концепцію розвитку зарядної інфраструктури, якої досі немає. Поки що в законі передбачені лише загальні норми, що регламентують відносини між землевласником, власником зарядного обладнання, користувачем, орендарем тощо.

Чи зможе Україна виробляти власні електробуси та виконати вимоги закону №8172. Думка головних операторів ринку - електробус

Загалом, в зарядній інфраструктурі для електробусів немає нічого складного, ділиться думками Марина Китіна, експерт з транспортних інновацій та екоактивіст. ЕЗС для них коштують небагато та вже достатньо виробляються, в тому числі й в Україні. Все тому, що для заряджання електробусів використовуються такі самі станції, як і для звичайних електромобілів – потужністю 100-150 кВт. Такі станції достатньо встановити в парках, де будуть стояти електробуси в нічний, неробочий час. До речі, в цьому ще одна перевага електробусів, адже вони можуть заряджатися в нічний час, коли навантаження на електромережу мінімальне та є профіцит вироблення електроенергії. Тим самим балансуючи українську електромережу.

За рахунок кого повинна будуватися зарядна інфраструктура у містах: приватного бізнесу, міста, загально-державних інвестицій?
“Насамперед треба реально оцінити стан існуючих мереж”, каже заслужений економіст України, Юрій Бубес, “а подекуди й повністю відновити, що вимагатиме значних затрат. Розроблена концепція повинна на законодавчому рівні передбачати компенсацію суб’єктам господарювання частини витрат на створення зарядних станцій та їх інфраструктури”.

Чи зможе Україна виробляти власні електробуси та виконати вимоги закону №8172. Думка головних операторів ринку - електробус

Зарядна інфраструктура для електробусів не потребує великих інвестицій, порівняно з вартістю самих електробусів. Тому її розвиток може відбуватися будь-якими шляхами. А от для закупівель самих електробусів для міст України нам не обійтись без фінансування західних інституцій. Але такий досвід вже є, наведу приклад програм фінансування для закупівель громадського транспорту містами України від Європейського інвестиційного банку (ЄІБ). В рамках двох програм – «Громадський транспорт І» та «Громадський транспорт ІІ» Україну було профінансовано на суму майже 500 млн євро. На дуже привабливих умовах та на строк 25 років, підкреслює електроактивіст Марина Китіна.

Чи здатна взагалі Україна налагодити виробництво повного циклу і більшість ключових компонентів електробуса? Чи доведеться обмежуватися лише виробництвом кузовів?
Для того, щоб організувати щорічне виробництво десяти тисяч електробусів потрібно спочатку вирішити питання промислового виробництва таких складових, як тягові акумуляторні батареї, тягові електродвигуни, системи керування тяговим приводом, компоненти трансмісії, компоненти електроніки. Для забезпечення показника локалізації біля 50% необхідні інвестиції у купівлю ліцензій та на створення виробництва цих компонентів не менше ніж $300 млн, наголошує Дмитро Писаний, директор луцького “Автоскладального заводу №1”.

Чи зможе Україна виробляти власні електробуси та виконати вимоги закону №8172. Думка головних операторів ринку - електробус

“Основна вартість електробуса в батареї, тому налагодження виробництва акумуляторів є важливим завданням. В цьому напрямку вже ведеться підготовча робота та я маю надію”, каже Марина Китіна, “що перший масштабний завод з виробництва акумуляторних комірок відкриється в Україні невдовзі після закінчення активних бойових дій”.

В Україні вже розпочато виробництво електродвигунів та батарей для електротранспорту. Нині стоїть завдання максимально поліпшити їх якість та поступово нарощувати об’єми виробництва. Також обов’язково потрібно завчасно продумати питання щодо утилізації/переробки/модернізації батарей.

Чи зможе Україна виробляти власні електробуси та виконати вимоги закону №8172. Думка головних операторів ринку - електробус

Чи з’являться в Україні OEM (англ. original equipment manufacturer — «оригінальний виробник обладнання») виробники, які зможуть виробляти достатню кількість необхідних складових – питання не стільки часу, скільки економічної доцільності.

В Україні з'явиться новий виробник електробусів

На українському ринку з'являться одразу дві моделі електробусів

Як ви оцінюєте строки запровадження прописаних в Законі норм і чи готова Україна до повного переходу на електричний громадський транспорт до 2036 року?
Заступник директора ТОВ «Комтранскомплект», представник виробника автобусів Isuzu-Ataman, Кіріл Лесік, вважає, що виробники готові до великих модернізацій для запровадження нових відповідних виробничих процесів, але це неможливо без підтримки держави, а саме:
1) зміни у законодавстві, націлені на створення привабливих умов для іноземних інвесторів;
2) спрощення оподаткування для вітчизняних виробників;
3) надання вигідних кредитних умов для виробників;
4) надання преференцій у закупівлях вітчизняним виробникам;
5) забезпечення високої кількості закупівель техніки державою для підтримки стабільного виробництва.

Чи зможе Україна виробляти власні електробуси та виконати вимоги закону №8172. Думка головних операторів ринку - електробус

З одного боку, 13 років – цілком реальні строки для виконання поставленого в законі завдання. Головне не відкладати його реалізацію на останній момент. З іншого боку, все залежатиме від джерел фінансування та залучення інвестицій іноземних фірм. Поки що така перспектива виглядає малоймовірною. Як-то кажуть, планувати можна і до 2050 року, та зась, коли немає держпрограми хоча б на 3-5 років...



Цей закон взагалі на часі чи його краще було б відкласти до повної перемоги у війні з росією?
Вадим Шкарупін, як директор напівзруйнованого “Еталону”, вважає, що спочатку треба досягти остаточної перемоги та відновити зруйноване. “Даний закон актуальний й в розрізі прагнення України до розвитку та вступу до ЄС, але в першу чергу треба вирішувати проблеми, пов’язані з агресією росії, а наступними кроками займатись настільки суттєвими змінами”, погоджується з ним Кіріл Лесік (техніка Isuzu).

Чи зможе Україна виробляти власні електробуси та виконати вимоги закону №8172. Думка головних операторів ринку - електробус

Юрій Бубес, з концерну “Електрон”, вважає, що на часі. Адже завжди, навіть у найважчі часи, варто інвестувати у своє майбутнє та майбутнє держави, у підтримку національних проектів. Закон №8172 має стимулювати як державні органи, так і виробників, незалежно від форм власності. Це не тільки вирішення транспортної проблеми міст України, але й питання відновлення економіки. Це сотні і тисячі нових робочих місць як на машинобудівних підприємствах, так і на підприємствах суміжниках.

Дмитро Писаний, керівник автомобільної компанії “Богдан Моторс”, переконаний, що Закон потрібний, бо спрямований на захист навколишнього середовища від шкідливих викидів, що утворюються при роботі двигунів внутрішнього згоряння, встановлених на автомобільному пасажирському транспорті. Особливо це актуально для мегаполісів. Дослідження показують, що заміна одного дизельного автобуса на електробус дозволяє зменшити викиди вуглекислого газу в навколишнє середовище на 60,7 тон на рік.

Чи зможе Україна виробляти власні електробуси та виконати вимоги закону №8172. Думка головних операторів ринку - електробус

Україна обов’язково переможе в цій війні. Вже ні в кого це не викликає сумнівів. Питання тільки в термінах. Але відкладати нічого не потрібно, потрібно робити кроки до прогресу вже зараз. Тому такі прогресивні закони як №8172, тільки нададуть потужний поштовх побудові та розвитку нової індустрії. Цей закон як ніколи на часі, переконана Марина Китіна, експерт з транспортних інновацій.

Ми теж не сумніваємось у нашій перемозі над загарбниками, але окрім зовнішніх перемог, нам треба вирішити й немало внутрішніх проблем. В тому числі у транспортній галузі. Ми продовжуємо цикл аналітичних матеріалів та регулярно слідкуємо за новинами у автомобільному світі. Додавайтесь до наших соціальних мереж у AUTO-Consulting в Telegram та AUTO-Consulting в Facebook

Перший електромобіль на теріторії України було зафіксовано у 1895 році. Документальні підтвердження

FaceBook     Twitter     email     Telegram   Підпишись на канал в Telegram


Підпишись на новини на пошту
Новини по темі - Україна Всі новини по темі ринок автобусів


Цікаве по темі...
• Чи зможе Україна до 2036 року повністю перейти на електробуси. Думка провідних операторів
• Луцьк придбає 30 тролейбусів за кошти ЄІБ
• За чий рахунок у ЄС намагаються розвивати водневі автобуси
• В Херсон передали 32 пасажирських автобуси замість вкрадених росіянами
• Чи зможе Україна виробляти власні електробуси та виконати вимоги закону №8172. Думка головних операторів ринку
• Як Штутгарт буде запроваждувати водневі автобуси
• Кременчук придбає 20 нових тролейбусів з автономних ходом
• Як в Україні намагалися впроваджувати електробуси. Ретроспектива гучних заяв
• Львівщина отримала останню партію шкільних автобусів за контрактом 2022 року
• В Україні активізувався ринок міжміських автобусів. Які новинки дебютували
• У Вінниці зібрали ще два тролейбуси на місцевому виробництві
• У Києві 9 травня відбувся парад "Добрих справ"
Головні новини
• Під Києвом склалася найбільша концентрація нових моделей IVECO в одному місці
• Виставка комерційного та спеціального автотранспорту ComAutoTrans стартує вже завтра
• ZF Group розпочне виробництво 8-ступінчастої АКПП для комерційних автомобілів у США
• Європа витратить на розвиток мережі зарядних станцій для електромобілів близько 1,5 млрд. євро
• Що відомо про компактний кросовер Lexus LBX перед прем`єрою?
• Чому електромобілі мають виглядати інакше?
• В Україні помітили роскішний електрокар Lucid Air
• Які японські автомобілі найнадійніші в 2023 році?
• BMW збудувало тунель, який імітує день і ніч
• Медики екстреної допомоги Черкащини отримали 7 нових Citroen Jumper
• Kia та Hyundai виплатять $200 мільйонів для врегулювання позову щодо крадіжок автомобілів
• Відкрито новий завод з виробництва електровантажівок DAF
• Які зараз діють пільги для електромобілів в Україні. Що ще планується?
• BMW оновила дизельні двигуни для X5 та X6. На що вони тепер здатні?
• Чи почнуть діяти нові норми Євро-7
• Кременчук отримав автомобіль-водовіз по програмі Міжнародного банку
• Коли та на скільки подорожчає пальне в Україні
• Aston Martin представив DB12 з двигуном 680 к.с.
• Японія вже передала для ЗСУ військові позашляховики Mitsubishi
• Як працює Є-посвідчення водія та Є-свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу?
Всі новини...

Авто- мото- музеї та колекції України
«Фаетон» Запорожжя
«Ретро Гараж» Львів
«Винтаж Гаражъ» Дніпро
Harley-Davidson Kyiv
«Мотомір» Камєнскоє
Ретромотомузей Львів
Zastava Умань
Мотоколекція OldCarService Київ
Гараж Януковича
Мотоколекція Берегово
Колекція Львівських мопедів
100 екземплярів за 100 років

Заводи, де виробляють
Ваші машини
Український авторинок за 100 років
ЗАЗ 2009 р., Як роблять ZAZ Forza 2011 р., ЗАЗ 2017 р.
Богдан (Черкасы), 2009, 2013, 2019 рік
Богдан JAC, Богдан-МАЗ
АвтоВАЗ
ЛуАЗ, ЛуАЗ 2016
Черкаський Автобус 2003, 2016 рік
КрАСЗ
Що залишилося від ЛАЗу
Що залишилося від КМЗ
Що залишилося від ХВЗ
Що залишилося від ЛМЗ
Єврокар
ЧАЗ
Часов-Яр
Історія КМЗ
Завод ім. Малишева
Київський БТЗ
Перший український автозавод
Велосипеди України
Audi
Jaguar Land Rover China
Peugeot
Porsche
Volvo
FSO
KIA Slovakia KIA Russia KIA Korea
Lamborghini
MG
BYD
Chery, Chery 2016
Geely, Emgrand EC8, Emgrand GC9
Great-Wall, 2012 рік
FORD Otosan
MAN & Neoplan Туреччина
IVECO
MAN
Scania Сідертельє
ГАЗ, ГАЗ 2010
УАЗ

Лічильники


SHALB  
Secured  




Купить машину на автопродаже? Автобазар Украины.

Популярні новини
• Куди поділися розкішні іномарки з Києва, які було завезено у 1945 році
• На аукціон виставили військові вантажівки KIA KM450 збанкрутілого заводу "Богдан Моторс"
• На українському ринку почали пропонувати перші електромобілі Toyota bZ4X
• Авторинок очикують революційні зміни. Перереєстрація авто у Дії, автосалонах і без експертів
• У квітні український авторинок продовжив позитивну динаміку
• Скільки у Києві було трофейних автомобілів у 1945 році. Як їх легалізовували
• Зростання продажів нових автомобілів в Україні продовжилося і у квітні
• Український авторинок скочується у «сіру» зону. Добре це чи погано?
• Як в Україні намагалися впроваджувати електробуси. Ретроспектива гучних заяв
• Що сталося з китайськими автомобілями першої хвилі через 15 років експлуатації
• Уряд значно спростив реєстрацію нових авто. Номерні знаки "Транзит" видаватимуться за бажанням
• В Україні стартовали продажі найдоступнішого електрокросоверу BMW
• Volkswagen вдалося продати російський завод за безцінь і вислизнути з ринку
• В Бахмуті загинув відомий автожурналіст Володимир Мукан
• Які нові автомобілі зможуть без проблем проїхати понад 400 тисяч км?
Акції у дилерів...
• Сучасний кросовер FAW X40 в травні доступний за спеціальною ціною
• Для підприємств з власним парком комерційної техніки діє акція від Opet
• На Mitsubishi Outlander в травні* діють вигідні ціни - від 979 000 грн.
• Opet та АВТЕК запустили спільну акційну пропозицію
• На преміальний бізнес-седан DS 9 діє знижка в 150 тис. грн.
• Stellantis безкоштовно ремонтує автомобілі, що є у державній та комунальній власності
• Renault в Україні запускає сервісну акцію «Ремонт підвіски з вигодою»
• В Україні доступні BMW X1 за цінами від 1 100 000 грн.* та спеціальними умовами кредитування
• "Весняний драйв": в мережі СТО АІС діє вигідна акція на сервісне обслуговування
• Кредитна програма "Renault Бонус" з березня стала ще більш привабливою
• В Україну поставлена нова партія мікроавтобусів JAC Sunray зі знижкою $1500
• В Україну поставлена нова партія JAC Sunray по акційним цінам
• В Україні стартувала сервісна акція від Renault «Ремонт кузова з вигодою»
• Переможець акції від WOG отримав новенький CITROEN C-Elysee
• На Lifestyle товари у інтернет-магазинах BMW та MINI діє Новорічна вигода до -70%
Авто історія
Історія АвтоЗАЗа
Історія Богдан/ЛуАЗ
Історія Черкаський автобус
Історія КМЗ / КМЗ 75 років
Музей Audi
Музей BMW
Музей Citroen
Історія Citroen
Музей DAF
Музей Ferrari
Музей Fiat
Музей MG
Музей Peugeot
Історія Dangel 4x4
Музей Porsche
Музей Volvo
Парк Ferrari World Park
ВАЗ-2101 "Копійка"
ВАЗ-2121 "Нива"/LADA 4x4
LADA Sport
ГАЗ-24 "Волга"
ЛуАЗ-969
ЗАЗ-965
Перший український мотоцикл
Найперша мотоколяска К-1В
Перший київський мотоцикл К-1Б
Всі модели ЛМЗ
Історія Mini
Музей в Брюселі
Музей в Турині
Музей в Пекині
Музей в Шанхаї
Гараж Князя Монако
Авто королів XX сторіччя
Гараж Януковича
Китайський автопром
Турецький автопром
Корейський автопром
Авто II світової війни
Автівки Великої Перемоги
Авто Ленд-ліза
Лімузини російських вождів
Київський тролейбус
Київський автобус
Перші українські тролейбуси
Київський швидкісний трамвай
НТУ - 75 років
Перші авто та автоСМІ в Україні
ТОП10+ найстаріших автомобілів в Україні
Автономера Київа за 116 років
Статистика українського авторинку за 100 років
Скільки авто було продано в Незалежній Україні

Великі особистості Андре Сітроєн, Джорджетто Джуджаро, Луїджи Колані, Фердинанд Порше, Mr. Dream Car Олексій Сахновський, Свємпа, київлянин Володимир Вєклич, Філіп Прибилой Д4
 
Зв'язок
Тел.: +38 063 233 43 31
Пишіть нам >>>
Зробити стартовою | У вибране
Експорт новин |
Реклама на сайті
Роздрук, збереження, переклад іншою мовою або носій матеріалів, опублікованих у новинах AUTO-Consulting, допускаються лише для особистого використання. Інше використання матеріалів (зокрема, часткова чи повна публікація) допускається лише з дозволу ІАГ AUTO-Consulting. Використання матеріалів www.autoconsulting.com.ua допускається за наявності гіперпосилання на www.autoconsulting.com.ua.