Багато людей певного віку можуть згадати, коли вони вперше взяли в руки смартфон. Пристрої були дивними, дорогими та досить новими, щоб привабити натовп на вечірках. Потім, менш ніж через десять років, стало незвичним не володіти ним.
На світовому ринку електромобілів визначився новий лідер
Электромобили заняли 8,6% мирового авторынка за 2021 год. Статистика
Відповідно до аналізу, проведеного Bloomberg щодо рівня впровадження в усьому світі, такі самі зміни, що змінюють суспільство, відбуваються зараз і з електромобілями. США є останньою країною, яка подолала те, що стало критичною точкою для електромобілів: 5% продажів нових автомобілів працюють лише на електриці. Згідно з аналізом, цей поріг сигналізує про початок масового впровадження електромобілів, період, коли технологічні переваги швидко змінюються.
За останні 6 місяців США приєдналися до Європи та Китаю — разом трьох найбільших автомобільних ринків — у перевищенні позначки в 5%. Якщо США дотримуватимуться тенденції, встановленої 18 країнами, які були до них, чверть продажів нових автомобілів може бути електричною до кінця 2025 року. Це буде на рік або два раніше, ніж більшість основних прогнозів.
Какие автомобильные марки изменят расстановку сил в Европе
Чому 5% так важливо?
Найбільш успішні нові технології — електрика, телевізори, мобільні телефони, Інтернет, навіть світлодіодні лампочки — мають S-подібну криву впровадження. Продажі розвиваються стрімко на етапі раннього впровадження, а потім напрочуд швидко, коли все стає основним. У випадку з електромобілями 5% — це, здається, той момент, коли попит на перших покупців наздожене основний попит. До цього часу продажі, як правило, повільні та непередбачувані. Після цього виникає швидке зростання попиту.
Таким чином, крива впровадження, за якою слідує Південна Корея, починаючи з 2021 року, виглядає дуже схожою на ту, яку пройшов Китай у 2018 році, який подібний до Норвегії після її першого кварталу 5% у 2013 році. Наступні великі автомобільні ринки цього року наближаються до переломної точки. включають Канаду, Австралію та Іспанію.
З 1 липня електромобілі в Україні стали на 5% доступніші, ніж авто з ДВС
Як за час війни змінився попит на нові автомобілі
Як повідомляє AUTO-Consulting, український ринок електромобілів виходить на якісно новий рівень. В першу чергу, справжній бум зафіксований в сегменті нових електрокарів, де за півріччя 2022 року продажі збільшились більше ніж втричі. При цьому, доля нових електромобілів досягла 7%. Це означає, що український ринок електрокарів також пройшов цю критичну відмітку в 5%!
Нагадаємо, що ще рік тому доля електромобілів становила близько 1% нового авторинку. В цьому році цей показник значно вище. Наприклад, в травні кількість куплених нових електромобілів становила 15% (!). Це абсолютний рекорд за всю історію спостережень!
Відмітимо, що якісне зрушення електромобільного ринку відбулося в бік саме нових автівок. Якщо рік тому кількість вживаних електрокарів в 8 разів перевищувала нові, то в цьому році – лише удвічі. А кількість проданих електромобілів з пробігом зменшилась на 11% в порівнянні з минулим роком.
Якщо розглядати сумарні поставки (нові та вживані автомобілі) електрокарів на український ринок, то найбільш популярною моделлю за перші 6 місяців 2022 року залишається Nissan Leaf – майже 800 проданих авто (-18% в порівнянні з 6 місяцями минулого року). На другому місці Tesla Model 3 (321 шт. проданих авто та -9% з 2021 роком). Відразу дві моделі Volkswagen e-Golf та ID.4 значно збільшили продажі в Україні.
При цьому, сумарний парк електрокарів за перше півріччя збільшився на 4,2 тис. автівок, або на 12,5% досягнувши позначки в 37,9 тис. штук.
Що насправді відбувається на ринку електромобілів
Таким чином, Україна перейшла цю критичну відмітку й запустила незворотні процеси на електромобільному ринку. Тобто у нашої країни відкривається нове електричне майбутнє. Подивимось, яким воно саме буде...
|