Тепер погляньмо на це з іншого боку. Чи достатньо інформації для автовласників, як правильно підготувати й продати власну автівку? Важко сказати напевне, але її точно менше. І це прикро, тому що від того, як саме ви підійдете до цього процесу, залежить і швидкість продажу, і отримана сума, і кількість витрачених нервів.
Тож сьогодні редакція порталу AUTO-Consulting ліквідує цю прогалину. Разом з експертами українського автохолдингу GM GROUP відповідаємо на запитання, що треба враховувати під час продажу і які фактори є запорукою вдалої угоди.
Фахівці запевняють: у продажу вживаної автівки є декілька аспектів. Поговорімо детальніше про кожен із них.
Чи можливо в Україні придбати автомобіль онлайн під ключ? Кейс українського автохолдингу
1. Оголошення
Грамотно складене оголошення з уміло висвітленими перевагами дозволить виділитися серед численних конкурентів і дасть вам серйозну перевагу. Його опис має бути якомога докладнішим – точні й повні дані допоможуть уникнути непорозумінь і відразу відсіяти частину покупців, – однак страждати графоманією теж не варто.
Що необхідно вказати в оголошенні:
● Марку та модель авто, його рік випуску та VIN-код. Це база.
● Основні технічні характеристики транспортного засобу. Насамперед це його габарити й маса, тип, об’єм та потужність двигуна, тип приводу та трансмісії, витрата пального, максимальна швидкість та час розгону до «сотки», місткість паливного бака та ін.
● Пробіг. Чесність може стати вашим головним козирем, адже сучасні покупці не ликом шиті і за бажання завжди знайдуть, як перевірити реальний пройдений кілометраж.
● Загальний стан. Правда і нічого крім правди – таким має бути ваш девіз. Об’єктивно опишіть, в якому технічному стані перебуває залізний кінь, і зазначте його історію обслуговування. А от чого не потрібно робити, так це прикрашати дійсність чи тим паче брехати. Усе ж бо зараз розкривається на раз-два.
● Комплектацію. Це річ, котра відрізняє дві автівки однієї марки й моделі та року випуску, тому вона теж важлива.
● Причину продажу. Відверто вказаний мотив додасть вам додаткових балів – покупці цінують відкритість. Універсальна відповідь – «хочу купити нове авто».
Крім того, можна додати цікаві деталі, які підвищують привабливість автомобіля, як-от «обслуговувався тільки в офіційному сервісі», «разом з машиною продаю…», «власник некурець» тощо – звісно, лише за умови, що це відповідає дійсності.
Де ж публікувати оголошення про продаж машини? Можливостей сьогодні – хоч греблю гати: автосайти, сервіси онлайн-оголошень, соцмережі тощо. Для максимального розширення охоплення доцільно розмістити об’яву відразу на декількох ресурсах. Якщо є змога, резонно не поскупитися і взяти просування оголошення на сайті; багато майданчиків пропонують таку опцію, а плата за послугу близька до символічної.
2. Фотографії
Світлини – настільки важлива частина оголошення, що є сенс виділити її в окремий пункт. Дійсно, фото – це, по суті, знайомство потенційного покупця з авто, а перше враження, як ми всі добре знаємо, відіграє велику роль. Тож ви як продавець повинні бути зацікавлені в хороших фотографіях, які значно підвищують шанси на продаж.
Ось що потрібно знати:
● Фотографуйте машину при денному світлі, щоб уникнути затемнених чи розмитих знімків.
● Професійна фотосесія аж ніяк не обов’язкова: просто покажіть авто з різних ракурсів – перед, зад, боки, салон, багажник.
● Якщо ми говоримо про машину зовні, постарайтеся, щоб у кадр поміщався цілий автомобіль. Окремі ж його частини і/або особливості доцільно сфотографувати зблизька.
● Достатньо зробити 20–30 чітких світлин, які можна буде збільшити на екрані смартфона чи ПК без втрати якості.
● Фотографуйте готову – чисту й суху – автівку. Не варто робити це відразу після мийки, коли все мокре, а навколо видно калюжі; це просто-напросто виглядає неестетично.
3. Ціна
Вартість, в яку ви оцінили свого залізного коня, – один із вирішальних факторів, тож вона має бути об’єктивною. Для цього проаналізуйте ринкові пропозиції – перегляньте оголошення про продаж таких же моделей, щоб приблизно орієнтуватися в цінах. Також обов’язково врахуйте стан автомобіля (вік та пробіг, наявність пошкоджень, технічних несправностей, кількість попередніх власників тощо), популярність моделі, регіон продажу. Можна прикинути, скільки ви готові скинути під час торгу, який майже напевне буде, і відразу закласти це в ціну.
4. Передпродажна підготовка
А чи потрібна вона взагалі, може запитати читач? Однозначно так. Належна підготовка автомобіля до продажу забезпечує привабливіший вигляд і суттєво збільшує шанси, що його вдасться швидко продати за пристойною ціною. Комплекс робіт, які рекомендують виконувати фахівці, здебільшого охоплює дрібний ремонт, заміну «розхідників», миття та полірування кузова і хімчистку салону. Ідеально, якщо останній техогляд відбувся незадовго до продажу – це підвищить довіру з боку потенційного покупця.
5. Комунікація з покупцем
Взаємодія з потенційним покупцем – не така проста річ, як може здатися на перший погляд. Але експерти GM GROUP і тут все розклали по поличках:
● Пам’ятайте, що ви презентуєте свій товар – лише один із багатьох варіантів на ринку, – тож не грайте в мовчанку. Зосередьтеся на його перевагах, але без надмірної реклами, адже сучасний покупець тонко відчуває такі моменти. Розповідаючи, не треба перескакувати з одного місця на інше чи повторювати інформацію з опису.
● Всі питання бажано вирішувати не телефоном, а під час особистої зустрічі. Якщо ж ви спілкуєтеся в телефонному режимі і пропустили дзвінок, передзвоніть, щойно зможете.
● Манера мовлення теж важлива: говоріть без поспіху, не підвищуючи голос, але й так, щоб вас було добре чути.
● Торг – цілком доречний, але точно не на старті. Поступатися треба потроху.
● Дуже важливо викликати в потенційного покупця позитивні емоції від автомобіля, і найкраще для цього підходить тест-драйв. Додаткову довіру в нього можна завоювати погодившись на техогляд в автосервісі.
● Прощання з зацікавленим покупцем – незалежно від того, вдарили ви по руках чи ні – має бути доброзичливим і шанобливим.
● З кожною людиною, яка зацікавилася вашою машиною, треба бути люб’язним, але без підлабузництва, поводитися впевнено, але не нав’язуватися.
6. Документи
Переконайтеся, що ви маєте всі необхідні документи для укладення угоди купівлі-продажу. Від продавця, крім власне техпаспорта на машину і свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу, вимагається паспорт і РНОКПП; від покупця – паспорт, РНОКПП і квитанція про сплату послуг з реєстрації. Опціонально можна також замовити експертне дослідження транспортного засобу.
7. Оформлення угоди купівлі-продажу
Сторони разом підписують договір купівлі-продажу в СЦ МВС. Відтак покупець отримує нове свідоцтво про реєстрацію ТЗ і нові номерні знаки (але може і залишити старі), а отже – стає повноправним власником машини. Фахівці радять зберігати ваш екземпляр ДКП як захист від непередбачуваних ситуацій (на кшталт тих, коли вам надходять штрафи за порушення ПДР новим власником), а ще – віддавати перевагу безготівковим розрахункам. Їх легко документально підтвердити за потреби, до того ж відсутній ризик, що вам підсунуть фальшиві купюри.
Не забувайте, що відповідно до чинного українського законодавства перший продаж легкового автомобіля протягом календарного року не оподатковується. А ось на другий продаж передбачений податок на прибуток у розмірі 5 %; на третій і наступні – уже 18 %.
Майже 100 перевірених варіантів: як працює унікальний український сервіс продажу вживаних авто з гарантією MyMyCars
MyMyCars – ідеальне місце, щоб продати вживаний автомобіль
Швидко, зручно, безпечно – це все про продаж авто з пробігом на MyMyCars.com – проєкт компанії GM GROUP, який має відмінну репутацію серед українських автомобілістів. Швидко – бо для розміщення відповідного оголошення потрібно лише пройти просту реєстрацію і ввести необхідні дані про ТЗ у стандартну форму. Зручно – бо майданчик надає змогу автовласникам безкоштовно і в необмеженій кількості розміщувати автооголошення, які побачать десятки тисяч зацікавлених покупців. Безпечно – бо кожне оголошення перед публікацією проходить модерацію, тож вказати неправдиву інформацію (технічні характеристики, опис, фото тощо) чи взагалі створити неіснуюче авто не вийде.
Щодня на сайті з’являються нові й нові оголошення, які, втім, надовго не затримуються, адже охочих придбати надійні авто з перевірених оголошень чимало. Зрозуміло одне: на MyMyCars однозначно знайдуть щось цікаве для себе і продавці, і покупці автомобілів!
Гарантія на вживані авто в Україні: як все працює?
|