Renault, Dacia, MG, BYD та суббренди китайського автогіганта Denza й Yangweng – марки, які представили головні новинки на Geneva International Motor Show 2024.
Справа в тому, що Женевський міжнародний автосалон не проводився з 2019 року через пандемію COVID-19 та її економічний вплив на світову автомобільну промисловість. Його повернення заздалегідь було заплановано на 2024 рік, але за останні п’ять років автовиробники змінили тактику презентації свої моделей, переорієнувались на інші майданчики, ближче до важливих ринків, або взагалі віддають перевагу онлайн презентаціям, заощаджуючи кошти у важкі часи чи перенаправляючи їх на користь реклами в соцмережах.
Тому, Женевський автосалон 2024 року значно скромніший, ніж у минулі роки. Автовиробники, які вирішили взяти участь у ньому, представили ключові продукти, на чолі з невеликим електромобілем Renault 5 та двома новинками від китайської компанії SAIC: малолітражкою MG3 та седаном L6 від нового преміум-бренду SAIC, IM.
До пандемії COVID-19 Женевський автосалон був нейтральним майданчиком для великих і малих європейських автовиробників, але цього року німецькі бренди (Mercedes-Benz, BMW, Audi і Volkswagen) пропускають захід. Азійські бренди, включаючи Toyota і Hyundai, також не представлені на автосалоні, який тільки відроджується після чотирирічної відсутності під час пандемії COVID-19.
У виставці беруть участь лише дев'ять великих брендів – Renault, Dacia, BYD та її суббренди Denza і Yangweng, Lucid, MG і новий бренд SAIC IM, а також італійський дизайнерський дім Pininfarina.
BYD
Найбільший китайський бренд електромобілів всіма силами намагається пробитися на європейський ринок. Atto 3 від BYD є найбільш продаваним в Європі повністю електричним компактним позашляховиком, хоча основні європейські гравці тільки запускають свої власні пропозиції. У Женеві BYD показує свою першу гібридну модель для Європи, Seal U DM. Також на європейському ринку дебютують автомобілі суббрендів YangWang і Denza: великий гібридний позашляховик Yangweng U8, повністю електричний середньорозмірний кросовер Denza N7 та мінівен Denza D9.
Dacia
Румунський бренд групи Renault вже давно пропонує найдешевші автомобілі в Європі, але зараз він трохи розширює свій модельний ряд і зосереджується на співвідношенні ціни та якості, а не на низьких цінах. Але Dacia все ще знає, як створювати недорогі, привабливі автомобілі, зокрема Spring, повністю електричний хетчбек, вироблений у Китаї. Минулого року він посів 8-е місце серед електромобілів у Європі, отримавши майже 60 000 реєстрацій.
На своєму стенді Dacia демонструє фейсліфтинговий Spring, який отримав оновлений інтер'єр. Вперше побачить публіку нове покоління позашляховика Duster, а також на стенді Dacia можна побачити гоночний прототип свого ралі-рейдового боліда – Sandrider.
Lucid
Американський виробник електромобілів, заснований Пітером Роулінсоном, колишнім технічним директором Tesla, націлився на заможних клієнтів зі своїм седаном Air.
Компанія Lucid зацікавлена в багатій європейській публіці, та дебютує на автосалоні в Женеві не лише з двома седанами Air, але й зі свіжим розкішним кросовером Gravity. З огляду на падіння акцій в зв’язку зі скороченням попиту на електромобілі, особливо преміум та люкс сегментів, пошук нових ринків збуту для американської компанії виглядає як спроба останньої надії.
Власник Licid запевняє акціонерів, що вони готують нову, більш доступну модель, але кілька років до її появи компанії треба ще якось прожити. Навіть багатий китайський стартап HiPhi нещодавно заявив про зупинку виробництва та опинився на грані банкрутства та закриття.
SAIC (MG)
Бренд MG компанії SAIC став хітом серед європейських покупців завдяки своїм недорогим електромобілям та компактним автомобілям з двигуном внутрішнього згоряння, які потіснили місцеві бренди. MG дебютує з новим поколінням невеликого хетчбека MG3, який буде продаватися на всіх європейських ринках, розширюючи присутність бренду за межі Великобританії. Нова модель переходить на повністю гібридну силову установку, замість м'яко-гібридної.
SAIC також запустить новий преміальний бренд електромобілів IM. Назва розшифровується як "Інтелектуальна мобільність", а дебютною моделлю став седан L6 із запасом ходу до 800 км і часом розгону від 0 до 100 км/год менше трьох секунд.
Renault
Женевський автосалон став величезною медіа-платформою для компанії Renault, яка представила свій довгоочікуваний міський електромобіль Renault 5. "Ретрофутуристичний" R5 буде конкурувати з електромобілями з Китаю з ціною менше 25 000 євро.
Renault 5 буде пропонуватися з двома варіантами батарей і запасом ходу до 400 км, й трьома рівнями потужності. Він побудований на платформі AmpR Small, яка допомагає скоротити витрати за рахунок запозичення не електромобільних компонентів, таких як передня підвіска, з платформи Renault-Nissan CMF-B. На ній побудована купа автомобілів – від Nissan Micra до фургона NV200.
Платформа пропонує довгу колісну базу (2540 мм) порівняно з довжиною Renault 5 у 3920 мм, а також плоску підлогу й низький центр маси. Базовий електромобіль Renault 5 матиме досить помірну масу (менше 1350 кг для версії на 40 кВт*год).
Також він на 130 мм коротший за хетчбек Clio і на 300 мм довший за нинішній електромобіль Twingo EV. Наступне покоління Twingo EV очікується після 2025 року з базовою ціною менше 20 000 євро.
Спочатку Renault 5 буде доступний з акумуляторною батареєю з рідинним охолодженням ємністю 52 кВт*год, а пізніше з'явиться версія на 40 кВт*год із запасом ходу 300 км.
Потужність хетчбека становитиме 70 або 90 кВт (95 або 120 к.с.) з батареєю ємністю 40 кВт-год, або 110 кВт (150 к.с.) з батареєю ємністю 52 кВт-год. Мотор на 15 кг легший, ніж аналогічні агрегати в компактних Megane і Scenic E-Tech, завдяки інтегрованим компонентам для економії простору.
Висновок
Чи відродить Женевський автосалон колишню велич міжнародної платформи для презентації досягнень світового автопрому – невідомо. Наразі вийшло доволі скромний захід, головною подією якого стала нагорода званням кращого європейського автомобіля року, яким вже не вперше став Renault Scenic, хоча цьогоріч мова про нове покоління – повністю електричне, з приставкою E-Tech.
AUTO-Consulting про це нещодавно писав. Перше покоління революційного на той час Renault Scenic став кращим європейським автомобілем року в далекому 1997 році.
Став відомий Європейський автомобіль 2024 року
|