Випущений у 2010 році як дешевий позашляховик без надмірностей, оригінальний Dacia Duster спричинив справжній бум в Європі. З тих пір він трохи піднявся в класі, і третє покоління моделі дебютує зі стильним зовнішнім виглядом та більшою кількістю технологій, залишаючись при цьому вірним своєму корінню.
Новий кросовер має довжину 4343 мм, ширину 1810 мм і висоту 1660 мм, тобто майже такі ж розміри, як і попередня модель. Dacia запозичила платформу CMF-B у материнської компанії Renault для третього покоління Duster. Це архітектура єдиного кузова, яка також лежить в основі невеликих хетчбеків, таких як Renault Clio та Dacia Logan, але Duster залишається доступним з повним приводом.
Хоча загальні пропорції не зазнали значних змін, новий Duster виділяється більш суворим дизайном екстер'єру, що характеризується високою, вертикальною передньою частиною, щедрою порцією пластикового оздоблення та виштампованими колісними арками. Деякі елементи оздоблення виконані з використанням матеріалу під назвою Starkle, який Dacia розробила власними силами за допомогою хімічної компанії LyondellBasell; ці частини навмисно залишені нефарбованими. Дизайн С-подібних ліхтарів покликаний підкреслити відчуття ширини кросовера.
Багато власників використовують свій Duster як туристичні черевики на колесах, тому Dacia мудро втрималася від бажання набити салон преміальними функціями, які додають вартості та складності. Третє покоління моделі залишається високофункціональним, але вже не таким простим, як оригінал. Водій сидить перед високою пласкою панеллю приладів, триспицевим кермом і 10,1-дюймовим сенсорним екраном, нахиленим вліво на 10 градусів. Одне з нових доповнень до списку опцій – пакет Sleep Pack, який перетворює Duster на кемпер.
На старті продажів покупцям буде запропоновано три силові агрегати на вибір. Двигун початкового рівня – це 1,2-літровий трициліндровий двигун з турбонаддувом потужністю 130 кінських сил. Працюючи з 48-вольтовою м'якою гібридною системою, трійка обертає передні колеса через шестиступінчасту механічну коробку передач; повний привід для цієї версії є опцією. Далі йде 143-сильна гібридна установка, що складається з 1,6-літрового чотирициліндрового двигуна, двох електродвигунів і автоматичної трансмісії. Також буде запропоновано двигун, який може працювати як на зрідженому газі, так і на бензині.
Хоча Duster не доступний з двоступеневою роздавальною коробкою, повнопривідний варіант повинен бути більш спроможним на бездоріжжі, ніж середньостатистичний кросовер. Він пропонує 216 мм дорожнього просвіту і непогану геометрію кузову. Варто зазначити, що Duster проводить більше часу на бездоріжжі, ніж середньостатистичний кросовер. У багатьох частинах Європи їх купують люди, які шукають більшу альтернативу таким моделям, як Suzuki Jimny, і меншу альтернативу Toyota Land Cruiser. У Франції використовують Duster як пожежні та правоохоронні автомобілі, а в Україні, крім того, Duster служить в прикордонникам.
Третє покоління Dacia Duster складається в Пітешті, Румунія, і надійде в продаж по всій Європі та на багатьох інших світових ринках в недалекому майбутньому. Нажаль, компанія “Рено Україна” поки що відмовляється коментувати будь-яку інформацію щодо новинки. Сподіваємось у представництві готують адаптовану для нашого ринку модель, яка порадує фанатів Duster приємними цінами та комплектаціями.
|