Як повідомляє пресс-служба Всеукраїнської Асоциації автоімпортерів та дилері в (ВААІД), зараз для автомобільного ринку існує проблематика щодо його зарегульованості. Серед регуляторних норм на ньому є ті, які встановлюють правила, що не вкладаються в рамки доцільності. До прикладу, до 2009 року включно в Україні діяли Правила роздрібної торгівлі транспортними засобами і номерними агрегатами, затверджені Наказом Мінекономіки України 31.07.2002 N 228. Згідно з цими Правилами суб’єкти господарювання, які скуповують вживані автомобілі для подальшого перепродажу, не зобов’язані були здійснювати їх державну реєстрацію на себе, оскільки відповідні автомобілі скуповувалися і продавалися ЯК ТОВАР, а не як основний засіб для власного використання. Після того, як згадані Правила перезатвердили на рівні постанови Кабінету Міністрів 1200 – такі організації це право втратили |
І тепер підприємства, які працюють з вживаними автомобілями по законодавству зобов'язані:
1) вимушені обліковувати такі автомобілі як основні засоби, хоча насправді для них вони залишилися товаром;
2) на час, поки такі автомобілі знаходяться у них в продажу, змушені проводити їх державну реєстрацію на себе в органах МВС;
3) у рамках виконання військово-транспортного обов‘язку при реєстрації в органах МВС мають реєструвати їх у територіальних центрах комплектації та соціальної підтримки (колишні військомати) та знімати їх з цієї реєстрації перед продажем кінцевому клієнту.
Це призвело до того, що продажі вживаних автомобілів пішли «в тінь», як наслідок, держава недоотримує податки і збори при їх перепродажу. Всеукраінська Асоціація автомобільних імпортерів і дилерів( ВААІД) за підтримки і сприяння МВС, Головного сервісного центру МВС, Мінекономіки проводить системну роботу по дерегуляції , але Законом України «Про дорожній рух» можливість не здійснювати державну реєстрацію вживаних автомобілів на торгівельні організації, які скуповують їх як товар для подальшої реалізації, була не передбачена.
Наразі, коли зусилля влади направлені на пожвавлення економіки, і ключовим важелем є її дерегуляція, коли усі розуміють, що єдиним джерелом фінансування Збройних сил України є податкові надходження, для наповнення бюджету потрібно використати усі можливості.
Саме тому народні депутати України Гетманцев Д. О., Железняк Я. І., Безугла М. В., Брагар Є. В., Сова О. Г., Мазурашу Г. Г.,Разумков Д. О., Дмитрієва О. О.,Кісєль Ю. Г.Арістов Ю. Ю.,Петруняк Є. В., Юнаков І. С.,Герега О. В. вносять відповідний законопроект - «Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення порядку здійснення оптової та роздрібної торгівлі транспортними засобами суб’єктами господарювання, які поставлені на облік у Головному сервісному центрі МВС» (реєстр. номер 9083 від 06.03.2023, карта документа 1130157).
Цей закон має спростити обіг вживаними автомобілями та удосконалити законодавство навколо їх легальної торгівлі, - вважають у ВААІД. |