Таку заяву за результатами діяльності виробничого 2005 року зробило керівництво польського заводу FSO (Fabrykа Samochodow Osobowych). З дати підписання Угоди між Державним Казначейством Польщі та ЗАТ „ЗАЗ” минуло 8 місяців. А з моменту фактичного прийняття ЗАЗом контролю за діяльністю FSO - тільки 100 днів.
Але за такий короткий час, протягом якого ЗАЗ фактично є власником польського автовиробника, робота українського інвестора дозволила оптимізувати витратну частину на заводі FSO. Це стало можливим завдяки грамотній роботі з базою підрядників та постачальників. Оскільки ЗАЗ та польське підприємство виробляють східний продукт, об’єднання обсягів замовлень та, відповідно, їх збільшення дозволили отримати значні знижки у підприємств-постачальників та скоротити витрати.
|
Крім того український інвестор активно працює з банками та фінансовими установами з приводу покращення рейтингу кредитоспроможності FSO, виступаючи гарантом.
Продовження співробітництва двох автовиробників буде розвиватися у двох напрямках: взаємні поставки комплектуючих для виробництва моделей, які вже користуються попитом на ринку. А також у найближчий час планується налагодити виробництво нового сучасного автомобіля у співробітництві з одним з провідних автомобільних концернів – в даний час закінчується процес переговорів з потенційними партнерами.
У відповідності з планом реструктуризації підприємства, який затверджений польськими властями та європейською комісією, FSO за допомогою інвестора й надалі буде нарощувати обсяги виробництва.
Віце-президент Корпорації УкрАВТО з авто виробництва та Віце-президент Наглядової ради FSO Олег Папашев наступним чином прокоментував розвиток, перспективи польського виробника та їх значущість для української сторони:” FSO – сучасне високотехнологічне підприємство, яке розташоване на території європейського союзу. Його перспективи з початком виробництва нового автомобіля зростають. Що стосується української сторони, то інвестувавши корпоративні кошти в польський завод, ми внесли свій вклад в інтеграцію України в Європу”.
Довідка. Польський завод довготривалий час був партнером ЗАЗу з постачання комплектуючих для виробництва таких популярних в Україні моделей автомобілів як Ланос. З огляду на ступінь локалізації виробництва в 90%, FSO є більш, ніж стратегічним партнером найбільшого українського автомобільного заводу. Придбання пакету акцій стало логічним поглибленням довготривалих та продуктивних взаємовідносин між двома автомобілевиробниками.
За умовами Угоди, яка була підписана під час проведення польсько-українського економічного форуму в Гданську Запорізький Автомобілебудівний Завод став власником пакету акцій, який має 84,3% голосів на загальних зборах компанії. Стати власником FSO Запорізькому Автомобілебудівному Заводу дозволила перемога у відкритому тендері, у якому український інвестор запропонував найкращі умови, які задовольнили вимогам, що їх ставив перед потенційним інвестором польський уряд.
FSO (Fabrykа Samochodow Osobowych) - одне з найстаріших промислових підприємств Польші, засноване у 1951 році. До 2005 року з конвеєра заводу зійшло більше 3,5 млн автомобілів, на експорт було поставлено більше 1,2 млн автомобілів у 80 країн світу. ФСО має вражаючи виробничі потужності та найсучасніше обладнання з виробництва автомобілів, що дозволяє виробляти 250 тисяч авто на рік. На підприємстві, яке розташоване у Варшаві, працює 2 200 працівників.
Завод випускає автомобілі ДЕУ Ланос.
Модернізація заводу та значні інноваційні вкладення після входження заводу до складу Корпорації Деу в 1996 році, перетворили завод на сучасне підприємство, сертифіковане за стандартами ISO 9001, ISO 14001. Банкрутство Корпорації Деу поставило завод у дуже скрутне становище, вихід з якого став можливим завдяки вчасній підтримці "Запорізького Автомобілебудівного Заводу".
Подробности на www.ukravto.ua
|