За рік змін відбулося багато. Але те, яким буде 2025 рік, - вже визначено в планах цих компаній. Отже, яким бачать цей рік головні оператори авторинку?
Як пережили третій рік війни дилерські авто холдинги. Показники за 2024 рік
Як повідомив нам CEO компанії VIDI Олександр Джуринський: «Очевидно, що авторинок глобально і суттєво залежить від перебігу війни та її впливу на економічний стан в країні.
Свої бізнес-плани на 2025 рік група VIDI будує із песімистичного (обережного) сценарію, що ринок залишиться на рівні 2024 року. Маємо і певний стрес аналіз та готовність до негативних сценаріїв розвитку.
Проте можна виділити і загальні тренди, які відбуваються на ринку:
• перерозподіл сегментів: Сегмент роздрібних продажів не зростає, місцями навіть падає, та не буде зростати до кінця війни. Водночас корпоративний сегмент показує поступовий тренд на зростання і все ще є домінучим в загальному розрізі.
• подальшу електрифікацію автопарків: Через завершення пільгових умов на електромобілі попит на такі авто досягне піку в другій половині року (хоча бачимо тимчасове сповільнення темпів).
• популярність кросоверів і SUV та продовжуване падіння сегментів седанів (за певними виключеннями): Зберігатиметься високий попит на практичні та універсальні автомобілі в усіх цінових сегментах, як нових так і вживаних.
• А ще розвиток фінансових інструментів. Зокрема зростання програм трейд-ін, лізингу та гнучких умов кредитування, популяризація кредитних програм для вживаних авто.
• стійкий інтерес до автомобілів з пробігом, як альтернативи новим авто.
Війна – це час великих викликів. Підприємці, які зможуть адаптуватися до нових умов, вистояти й зберегти свій бізнес, отримають перевагу в повоєнний час. Тому ми й інвестуємо активно у подальший розвиток бізнесу саме в Україні.
Попри війну, продовжуємо у 2025-му році здійснення масштабного інвестиційного проєкту із побудови для дилера «Тойота Центр Одеса ВІДІ Пальміра» нового 3S-концептуального автоцентру вартістю близько 6 млн доларів США», - поділився планами керівник VIDI Олександр Джуринський.
Комітет Верховної Ради схвалив законопроєкт №9083. Що це міняє на авторинку?
Також бачить ринок 2025 року на рівні минулорічного і генеральний директор холдингу GM GROUP Андрій Тарасюк:
«Щодо ринку нових авто, скоріш за все, він залишається стабільним близько 6 тис. авто на місяць. Наразі немає чинників, які зможуть істотно змінити цей ринок. Імпорт вживаних авто знизився в 2024 році і така тенденція зберігається.
Для юридичних осіб, які легально займаються продажем вживаних авто, ситуацію значно покращить нещодавно прийнятий Верховною Радою законопроект №9083, який спростить викуп та реалізацію вживаних авто, що як наслідок допоможе стабілізувати вторинний ринок.
Щодо трендів у 2025 році це будуть Трейд-ін та онлайн продаж.
Бажання купувати онлайн досягла вже автобізнесу України. Покупці не проти купувати автомобілі онлайн, якщо мають гарантії при оформленні купівлі, гарантії про стан авто та варіанти для повернення. Все більше покупців шукають авто на платформах TikTok, Instagram, Facebook, Telegram і бажають отримувати там не тільки максимум інформації, а і можливість купити авто. Все менше людей можуть фізично бути присутніми у місці, де продається бажане авто, і ми маємо це враховувати.» - так окреслив останні тренди Андрій Тарасюк.
«В 2025 році ми не запланували відкриття нових автосалонів. Ситуація в країні не сприяє для цього. Ми намагаємося підтримувати стабільність та рентабельність вже існуючого бізнесу.» - пояснив генеральний директор холдингу GM GROUP Андрій Тарасюк.
В Автотрейдінг Атолл Груп теж обережні в оцінках перспектив ринку, але запланували розширення. Як повідомила AUTO-Consulting Директор дилерської мережі Галина Шипулова:
«Ми очікуємо помірного росту ринку в рамках 10%, але розуміємо, що у 2025 можемо стикнутися з ризиками, які зумовлені макроекономічними чинниками. Будь-який тиск на економіку країни відразу ж відбивається на автомобільному бізнесі. Тому ми не покладаємось на обставини і зробили фокус на розвитку наших спроможностей. Діджиталізація, мобільність, омніканальні продажі та персоналізований сервіс — це не просто тренди, а напрями, у яких ми вже працюємо.
Ми уважно аналізуємо ринок і розглядаємо можливість розширення нашої присутності, зокрема потенційне відкриття нового дилерського центру у Вінниці. Водночас 2025 рік стане для нас знаковим у контексті розширення брендової лінійки. У нашому портфелі з’явиться абсолютно новий бренд, орієнтований на молодшу, динамічну та сучасну аудиторію. Ми прагнемо задовольнити очікування клієнтів та приємно здивувати їх, запропонувавши щось справді свіже. Цей крок продиктований нашим стратегічним баченням розвитку та бажанням бути на передовій ринку.» - повідомила Директор дилерської мережі Автотрейдінг Атолл Груп Галина Шипулова.
Погоджуються з такими оцінками ринку і в «НІКО Авто Холдинг». Зокрема директор холдингу Ярослав Вовк очікує не простого року, як і всі попередні роки повномасштабного вторгнення. В залежності від ситуації тут бачать обсяг ринку в межах +5-10% до 2024-го. Більшою мірою очікують активності з боку корпоративного сегменту. А от розширення мережі в «НІКО Авто Холдинг» у 2025 році не планують.
Те ж не планують, до закінчення війни, розширення мережі і в AWT. Але більш оптимістичні в оцінках стосовно обсягу автомобільного ринку. Як повідомили AUTO-Consulting в прес-службі AWT: «Ми сподіваємося на закінчення війни та початок періоду відбудови та відродження. Сподіваємося на зростання ринку пасажирських автомобілів на 20%.»
Не декларують розширення мережі і в ALMAZ GROUP. А за інформацією прес-служби компанії: «2025 рік успадкує значення 2024 року для України — це будуть роки випробувань та трансформацій, що стимулюють розвиток. При цьому надзвичайно важливою залишається стабільність у фундаментальних аспектах.
А от серед трендів в ALMAZ GROUP бачать збільшення кількості гібридів, активізацію кредитних і лізингових програм, посилення ролі онлайн-продажів та цифрових сервісів для обслуговування клієнтів і цифровізаці. Причому впровадження технологій штучного інтелекту, онлайн-конфігураторів, систем прогнозування сервісу тут вже почали активно залучати.
В Ритейл-групі Winner Automotive плани по розширенню мережі виявилися доволі масштабними. Як повідомив AUTO-Consulting Дмитро Бугославський, Директор з роздрібного бізнесу, член Правління групи компаній Winner: «На 2025 рік Ритейл-група Winner Automotive готує одразу три нових автосалони: Lexus Kyiv Airport, Skoda Winner Center Kyiv, Volvo Car Kyiv Airport.
Проте, якщо війна не скінчиться в 2025 році, ми не вбачаємо драйверів для зростання авторинку, прогнозуємо такий самий ринок, як і у 2024. Тобто 80000 авто.»
Погоджується з цією оцінкою ринку 2025 року і генеральний директор ГК «AUTOGROUP» Вадим Курносенко. «Воєнний стан у країні має значний вплив на ситуацію. Але ми віримо та сподіваємося, що війна скоро завершиться, і лише після цього можна буде очікувати значних змін та будувати більш далекоглядні прогнози.»
Є у «AUTOGROUP» і плани по розширенню мережі однак точну кількість нових автосалонів пан Курносенко нам не назвав. Але важливим драйвером для збільшення продажів авто у цьому році, на його думку, можуть стати більш доступні умови кредитування.
Ще більш амбіційні плани по розширенню мережі запланували в Українській Автомобільній Групи «АВТОКРАФТ». Як повідомив нам генеральний директор УАГ «АВТОКРАФТ» Олександр Подручний: “На 2025 рік ми маємо плани продовжити розвиток автобізнесу в центральній Україні.
У найближчий місяць відкриють свої двері два нових автоцентри, та на ринок Кропивницького вийдуть три нові перспективні бренди, які активно популяризуються в Україні: SUZUKI, MG та MAXUS. Ці бренди поповнать портфель брендів УАГ «АВТОКРАФТ».
У 2025 році також було завершено будівництво мультибрендового автоцентру NISSAN та SKODA, який вже у березні розпочне свою роботу. Це буде найсучасніший автоцентр, якій повністю відповідатиме найвищим стандартам брендів.
Також у планах на цій рік, завершити реконструкція дилерського центру RENAULT у місті Черкаси, який вперше в Україні втілить новітні стандарти бренду 2030. Планується збільшення шоу-руму, розширення сервісної зони й дооснащення новітнім технологічним обладнанням, та, звісно, оформлення комфортабельної клієнтської зони очікування.
Ці плани виходять з оцінки, що ринок нових автомобілів в 2025 році складе в межах 85-90 тисяч, але це нові легкові, та легкі комерційні автомобілі разом.
Звісно, ми очікуємо, що у цьому році завершаться бойові дії, та країна почне відбудовуватися. А що стосується трендів, то прогнозуємо, що і далі буде збільшуватися доля комерційного сегменту та зростатиме частка сегменту SUV.» - повідомив нам генеральний директор УАГ «АВТОКРАФТ» Олександр Подручний.
Потужну стратегію розвитку нам підтвердив і перший віце-президент «Міжнародного Автомобільного Холдингу «Соллі Плюс» Олег Пучков. «Так на 2025 рік «Соллі Плюс» має амбітні плани зі збільшення кількості автосалонів у кількох регіонах України, що відповідають нашій стратегії розвитку, спрямованій на розширення присутності в регіонах з високим потенціалом продажу.
Ми оптимісти і патріоти України, тому навіть в такі важкі часи постійно розвиваємось і відкриваємо нові автоцентри для наших громадян. І 2025 рік не буде винятком. Цей рік не буде гіршим за попередній, а залежно від безпекової ситуації, може бути значно кращим.» - вважає перший віце-президент «Міжнародного Автомобільного Холдингу «Соллі Плюс» Олег Пучков
Отже, як бачимо наші спікери, в більшості, не очікують істотного зростання авторинку у 2025 році, проте деякі здійснюють масштабні інвестиції в розширення власних мереж, навіть попри війну. Це має змінити конфігурацію авторинку вже у майбутньому. Тому, вже за підсумками 2025 року, будемо мати зміни у впливі дилерських холдингів. Але це ми розглядали лише ринок нових автомобілів, а у сегменті вживаних авто дилерські холдинги ще скажуть своє слово. І вони вже сьогодні до цього готуються. Про це AUTO-Consulting розповість вже наступного разу.
Слідкуйте за нашими оновленнями. Долучайтеся до наших каналів, щоб не пропустити важливі новини:
AUTO-Consulting в Telegram AUTO-Consulting в Facebook
Як дилерські холдинги витримали два роки війни. Показники за 2023 рік
|