Дійсно, за 2 останні роки парк електрокарів в Україні виріс втричі. Якщо на початку 2023 року парк електрокарів становив 45,7 тис. автомобілів, то станом на початок 2025 року – 135,6 тис. одиниць. Але при загальному парку автомобілів в Україні біля 10 млн. шт. це становить трохи більше 1%.
У грудні український авторинок пригальмував, але за підсумками року вийшло зростання
Український авторинок за 11 місяців вже перевищив минулорічні обсяги
У свою чергу, приріст парку відбувається, в більшості, за рахунок поставок вживаних електромобілів з-за кордону. Наприклад, за 2024 рік парк електрокарів збільшився на 52,27 тис. шт. Серед них новими були завезені лише 11,6 тис. електромобілів. Це 22,2% від загальної кількості завезених електрокарів.
Доля нових електрокарів в поставках на український авторинок зменшується третій рік поспіль. Тобто, сьогодні доля нових/вживаних електрокарів становить 22%/78%, в минулому році цей розподіл був 30%/70%, в 2022 році – 35%/65%.
На які типи двигунів перейшли українці за час війни. Електро в ТОПі
Тобто на ринок в більшості попадають вживані електромобілі з ринку США (так звані «битки»), з Європи та Китаю. Це підтверджує статистика продажів саме нових електромобілів на українському ринку. За 2024 рік в Україні було продано 11,6 тис. нових електромобілів, за 2023 рік – 11,05 тис. шт. Динаміка становить +5% у порівнянні з 2023 роком. То чи можна це назвати бумом електрокарів?
У свою чергу, кількості проданих вживаних електромобілів в Україні в 2024 році становило 40,7 тис. шт. Це +52,7% у порівнянні з 2023 роком (26,6 тис. шт.). От це вже і справді можна назвати бумомом.
Український ринок електрокарів втрачає позиції на фоні європейських країн
Електромобільність набирає популярність і в мото- сегменті в Україні
Серед лідерів в сегменті нових електрокарів тон задають китайські моделі відомих брендів. Зокрема, лідер 2024 року – Volkswagen ID.4 займає 16% ринку нових електрокарів, але демонструє -52% у порівнянні з 2023 роком (цікаво, що в 2023 р. модель займала 35% ринку). Далі моделі йдуть таким чином:
- BYD Song – 12,4% ринку +412% у порівнянні з 2023 р.
- HONDA M-NV – 12,2% ринку +39% у порівнянні з 2023 р.
- ZEEKR 001 – 7,4% ринку +590% у порівнянні з 2023 р.
- NISSAN Ariya – 7,3% ринку +526% у порівнянні з 2023 р.
Загалом, перша п’ятірка моделей займає 55% ринку нових електрокарів. В той час, як офіційні дистриб’ютори зі своїми пропозиціями ледве займають 10% ринку нових електромобілів.
В Україні в серпні продана рекордна кількість нових електрокарів
В Україну збільшився імпорт легкових автомобілів
В сегменті вживаних електромобілів дійсно спостерігається більш ніж 50% зростання. Лідери тут – вже традиційний NISSAN Leaf з 13,7% долею вживаного ринку та +8% зростання у порівнянні з 2023 роком.
В Україні визначили найбільш популярні кольори автомобілів в цьому сезоні
Також в лідерах моделі TESLA, до речі кожний третій звезений в Україну вживаний електрокар – це саме TESLA (в більшості з американського ринка). Далі моделі йдуть таким чином:
- TESLA Model 3 – 11,5% ринку +48% у порівнянні з 2023 р.
- TESLA Model Y – 10,5% ринку +138% у порівнянні з 2023 р.
- VOLKSWAGEN e-Golf – 6,2% ринку -24% у порівнянні з 2023 р.
- HYUNDAI Kona EV – 5,8% ринку +248% у порівнянні з 2023 р.
Таким чином, можемо спостерігати, що український ринок електрокарів зростає завдяки саме поставкам вживаних автівок, в більшості віком 2-6 років. А темп зростання – знижується. Ще одним підтвердженням зупинки динамічного зростання продажів електрокарів є їх доля серед всіх проданих нових автомобілів. В 2024 році їх доля склала 16,28%, тоді як ще рік тому їх доля була 17% ринку. Останні місяці взагалі демонструють долю електрокарів 11-13% на новому авторинку.
Отже, останнім часом спостерігаємо вже не "динамічне зростання", а навпаки, охолодження попиту на "електрички". А от на ринку вживаних електрокарів поки зростання є і відчутне. То ж, чи можна казати, що бум продажів електромобілів в Україні закінчився? І так, і ні. Бо ще весь 2025 рік будуть тривати пільги на електромобілі, тому зміни ще можливі, особливо у другій половині року.
Як головні автомобільні оператори пережили третій рік війни. Статистика по дистрибьюторах
|