29 жовтня тисячі німецьких робітників розпочали загальнонаціональний страйк, щоб наполягати на підвищенні зарплат. Протестний рух було помічено на підприємствах Porsche AG, BMW та Mercedes, нагадали про себе робітники і в м. Оснабрюк, де знаходиться один з "проблемних" заводів Volkswagen, який в концерні мають намір взагалі закрити. . |
У вівторок канцлер Олаф Шольц провів зустріч з керівниками бізнесу, включно з керівником Volkswagen Олівером Блуме, щоб обговорити стратегії зміцнення промислового сектора Німеччини.
Тригодинна закрита зустріч у Берліні була спрямована на вивчення політичних заходів для стимулювання зростання, захисту робочих місць у промисловості та зміцнення позиції Німеччини як глобального промислового центру, заявив речник уряду Штеффен Хебештрайт.
Окреме опитування асоціації автомобільної промисловості VDA показало, що трансформація німецької автомобільної промисловості може призвести до втрати 186 000 робочих місць до 2035 року, з яких приблизно чверть вже відбулася.
«Європа – особливо Німеччина – все більше втрачає міжнародну конкурентоспроможність», – йдеться у звіті VDA. Зазначається, що німецькі компанії платять за електроенергію в три рази більше, ніж їхні американські чи китайські конкуренти, стикаючись із вищими податками та збільшенням бюрократичного тягаря.
В той же час, на заводі Porsche AG Zuffenhausen у Штутгарті 500 співробітників вийшли на вулицю під час нічної зміни, а потім близько 4000 працівників оголосили страйк під час першої зміни, щоб приєднатися до демонстрації.
У баварському місті Інгольштадт робітники марширували під гучний ритм, свистіли в свистки та розмахували прапорами на заводі Audi, який входить до групи Volkswagen.
Volkswagen зараз має найгірше становище. В середу концерн повідомив про падіння прибутку в третьому кварталі на 42%, що є найнижчим рівнем за три роки.
«Це підкреслює нагальну потребу в значному скороченні витрат і підвищенні ефективності», — сказав у заяві фінансовий директор Арно Антліц.
Антліц сказав, що він упевнений, що компанія зможе досягти угоди з працівниками, але не може виключити страйки, оскільки компанія розглядає можливість скорочення витрат на понад 10 мільярдів євро (10,8 мільярда доларів).
Уряд Німеччини наполягав на вирішенні питання про те, щоб заводи VW залишалися відкритими, але представник у середу сказав, що поки занадто рано вирішувати, чи надасть Берлін державну допомогу.
Після пандемії європейський автомобільний ринок скоротився приблизно на 2 мільйони автомобілів, що призвело до зменшення продажів Volkswagen приблизно на 500 000 одиниць на рік. Дешевші моделі від Tesla і китайські автовиробники отримали частку ринку в Європі.
В Volkswagen наголошують, що не забули будувати чудові автомобілі, але витрати на виробництво далекі від конкурентоспроможності.
У Китаї Volkswagen також втратив частку ринку через дешевші моделі місцевих конкурентів, і цей вплив посилився більшим уповільненням китайської економіки через кризу нерухомості.
Поставки Volkswagen до Китаю, найбільшого автомобільного ринку в світі, впали на 15% до 711 500 автомобілів у третьому кварталі. Це знизило світовий показник, який впав до 2,176 мільйона автомобілів.
Таким чином, у Volkswagen наголошують, що без закриття частини заводів у Європі, концерну буде важко відновити конкурентоспроможність і знову натякають на "непрості рішення". Керівництво каже, що експлуатація німецьких заводів набагато дорожча, ніж у конкурентів, через високі витрати на робітників та енергію.
Антліц сказав, що скорочення будуть важкими, «і що багато співробітників стурбовані своїм майбутнім», "Ми стоїмо перед важливими і болючими рішеннями".
Продовжуємо слідкувати за розвитком ситуації, бо криза у Volkswagen може стати системною і охопить і інших автовиробників.
|