Спекотне літо у Північній півкулі змусило нафтопереробні заводи скоротити видобуток, внаслідок чого запаси поповнювалися повільніше. Крім цього, вони віддають перевагу іншим видам палива — бензину та авіаційній гасу, попит на які також зріс. Відіграли роль та повсюдні незаплановані простої.
Водночас промисловість відновлюється після пандемії Covid-19, коли потреба у паливі була рекордно низькою. Зараз вона зростає, проте багатьом підприємствам довелося закритися, а тому потужностей не вистачає.
У результаті запаси перед зимою виявилися нижчими за очікувані. У країнах Організації економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР) вони досягли мінімальної за п'ять років позначки. Розганяється й інфляція: зростають ф'ючерси на нафту та ціни на бензин та дизель, збільшуючи витрати логістичних компаній.
Новини про дефіцит дизельного палива - це поганий тренд і для українського ринку, бо він зараз повністю залежить від світової кон'юктури. Крім того, Україна зараз має неоптимальну логістику постачань дизпалива, коли більшість його імпортується автомобільним транспортом. Отже український ринок у цьому сегменті буде очикувати турбулетність, як цін, так і наявності. |