Президенту України
Януковичу В. Ф.
Голові Верховної Ради України
Литвину В. М.
Звертаємось до Вас від імені трудових колективів підприємств Корпорації "Богдан", Корпорації "УкрАвто", Холдингу "ЛАЗ" та ПАТ "АвтоКрАЗ", з приводу маніпулюванням у пресі суспільною думкою щодо необхідності прийняття законопроектів про введення в Україні утилізаційного збору.
Зазначені підприємства інвестувавши колосальні кошти у створення сучасних потужностей, які забезпечують повний технологічний цикл виробництва транспортних засобів різного призначення (легкові автомобілі, автобуси, тролейбуси, трамваї, вантажівки, комерційний транспорт, спецавтотехніка) вносять свій вагомий вклад в подальший розвиток автомобілебудівної галузі.
Збудувавши підприємства європейського рівня, виробничі потужності яких складають 300 тис. легкових автомобілів, 15 тис. автобусів, тролейбусів та трамваїв і 29 тис. вантажівок у рік, було створено декілька тисяч нових робочих місць в різних регіонах України. Підготовлено та втілено у виробництво різноманітний модельний ряд транспортних засобів, які, на сьогодні, на рівні конкурують із світовими аналогами. Загальна кількість працівників на підприємствах складає понад 30 тисяч співробітників.
Таким чином, у разі, якщо запропоновані законодавчі зміни стосовно утилізаційного збору, які прийняті Верховною Радою України у першому читанні, не будуть прийняті в цілому, або будуть прийняті в іншій редакції, що призведе до зміни їх первісної суті, виникає закономірне питання: з якою метою останніми роками було залучено величезні інвестиції та проведено колосальну роботу з розбудови сучасної галузі автомобілебудування в Україні?
Автомобілебудівні підприємства також наполягають на обмеженні ввезення техніки, бувшої у використанні, тому, що виробничі потужності, створені на наших підприємствах, необхідно завантажувати, що дасть можливість створювати нові робочі місця та наповнювати бюджети всіх рівнів.
Разом із тим, автомобілебудівна галузь повністю підтримує політику, направлену на припинення практики використання схем імпорту готової продукції у вигляді частково розібраних автомобілів, що наразі є виключно схемою для мінімізації оподаткування і не має ніякого відношення до повноцінного виробництва транспортних засобів.
Необхідно відходити від практики крупновузлового складання автотранспортних засобів та переходити до повноцінного виробництва і його локалізації, адже світовий досвід показує, що використання крупновузлового складання є лише першим кроком етапу розвитку виробництва з метою подальшої підготовки до повноцінного виробництва автотранспортних засобів. Про що свідчить досвід Російської Федерації, яка на першому етапі розпочинала із крупновузлового складання, але завдяки конкретним крокам та наданням відповідних преференцій виробникам, змусила ці підприємства перейти до повномасштабного виробництва автотранспорту. Відтак, на сьогодні, в Росії побудовано 11 підприємств з виробництва автомобілів та комерційної техніки світових лідерів автомобільної промисловості (Тойота, Хюндай, Ніссан, Вольво, Рено, Сканія, КІА, Фольксваген, БМВ, Опель, тощо).
Окрему увагу необхідно зосередити на здійснення неконкурентних обмежень щодо українського експорту. А саме, із введенням у вересні цього року урядом Російської Федерації утилізаційного збору, який сплачують лише імпортери автомобільної техніки, повністю припинився експорт української продукції. Як наслідок, у вересні Корпорація "Богдан" була вимушена зупинити виробництво на заводах у містах Луцьк і Черкаси та прийняти рішення про звільнення 30 відсотків робітників і понад 1000 працівників відправити у вимушену відпустку. У грудні готується до зупинки виробництво на Запорізькому автомобілебудівному заводі, вкрай тяжка ситуація і на підприємстві ПАТ "АвтоКрАЗ".
З огляду на вказані обставини, враховуючи Ваш послідовний державницький підхід до розв’язання проблем реальних секторів економіки, з метою припинення в Україні практики використання схем імпорту готової продукції у вигляді частково розібраних автомобілів, а також обмеження імпорту в Україну застарілої, екологічно небезпечної техніки, і як наслідок, відновлення роботи зупинених підприємств, завантаження їх виробничих потужностей, створення додаткових робочих місць та збільшення відрахувань податків і зборів до бюджетів всіх рівнів, звертаємося до Вас, з проханням:
- максимально посприяти у прийнятті законопроектів стосовно введення в Україні утилізаційного збору в запропонованій редакції, які були прийняті у першому читанні (20.11.2012) Верховною Радою України;
- надати відповідні доручення Уряду щодо невідкладного прийняття програми розвитку автомобілебудівної промисловості України.
Как украинский автопром искал пути выхода из кризиса
Как построили автопром в Словении. Реальный опыт
Как можно привлечь автомобильных инвесторов. Российский опыт
Президент GM Europe: Украина уже имеет предпосылки, чтобы превратиться в мощную автомобильную державу
|