Нагадаємо, що за законопроектами №7466-7468 формула розрахунку митних платежів буде складатися з наступних показників: віку, типу й об’єму двигуна та ексклюзивності транспортного засобу. При цьому, чим старший за віком автомобіль, тим менша базова ставка для розрахунку акцизного податку і податку на додану вартість. Відповідно зменшуються і суми митних платежів.
AUTO-Consulting вже наводив приблизні розрахунки розміру розмитнення за новими правилами (якщо їх затвердять).
Федерація роботодавців автогалузі проаналізувала новий законопроект №7466 щодо розмитнення автомобілів
Федерація роботодавців автогалузі підтримує повернення чинної моделі розмитнення авто
От що думають із цього приводу провідні оператори вітчизняного авторинку. У прес-службі преміальних брендів компанії “Віннер Імпортс Україна” AUTO-Consulting повідомили, що позитивно оцінюють зниження податків для гібридів та електромобілів. Також, позитивну оцінку отримала можливість розмитнення через застосунок “Дія”. Стосовно нових ставок, у прес-службі вважають, що потрібно трохи більше часу для розуміння суті змін.
У прес-службі компанії “Субару Україна” також вважають, що законопроект необхідно вивчити більш детально. Наразі немає відповідної практики задля оцінок.
Чи є в Україні дефіцит нових автомобілів. Які бренди відновили імпорт
Як змінюється логістика постачання до України нових автомобілів
У прес-службі компанії “АВТ Баварія Україна” AUTO-Consulting повідомили, що в цілому, тут підтримують наведену законодавчу ініціативу. Проте, вважають, що ставки податків повинні бути однаковими для фізичних осіб та офіційних операторів ринку. Окрім цього, ставки мита повинні підвищуватися з ростом віку імпортованих (вживаних) автомобілів. А не знижуватися, як пропонує законопроект.
У прес-службі компанії “Єврокар” AUTO-Consulting повідомили, що виступають за спрощення митних процедур. Але також – за зрозумілі і логічні формули розмитнення та справедливі умови на ринку.
Натомість запропонований законопроєкт в черговий раз стимулює ввезення в Україну вживаних легкових автомобілів, яким десять і більше років з моменту випуску, вважають у прес-службі. При цьому, чим старіше автомобіль – тим менша базова ставка податку.
Це завдає чергового удару по офіційній дилерській мережі нових автомобілів. За таких нерівних конкурентних умов, дилери будуть змушені скорочувати персонал, що призведе до ще більшого загострення соціальної кризи. Адже за даними Міжнародної організації праці (МОП), від початку повномасштабного російського вторгнення Україна вже втратила 4,8 млн робочих місць.
Крім того, це суперечить екологічній політиці держави. Середній вік парку легкових автомобілів в Україні вже двічі вище, ніж у ЄС – 22,7 років. За цим показником країна посідає друге місце у світі після Куби. І замість сприяння оновленню транспортного сектору України – законопроєкт веде країну у кардинально протилежному напрямі.
Які збитки вже зазнали автомобільні оператори за час воєнних дій
Як змінився український авторинок під час війни
Що варто врахувати
У прес-службі компанії “АВТ Баварія Україна” вважають, що необхідно зробити більш жорсткими умови для сірого імпорту, особливо для неофіційних трейдерів.
На думку прес-служби преміальних брендів компанії “Віннер Імпортс Україна” законопроект несе ризики ввезення «мотлоху» до України та погіршення екології. Також тут вважають, що не потрібно придумувати щось абсолютно нове («велосипед»). Потрібно виокремити і взяти найкращі практики з Євросоюзу.
У компанії “Єврокар” переконані, що змінювати в наш неспокійний воєнний час оподаткування легкових автомобілів можна виключно з метою розвитку та підтримки внутрішнього виробництва. З можливістю імпорту нових автомобілів протягом процесу здійснення локалізації виробництва на території України.
Як офіційні імпортери та дилери оцінюють наслідки “нульового розмитнення” автомобілів
Як війна змінила ТОП-10+ найдоступніших нових автомобілів на ринку України
Також для відновлення внутрішнього виробництва легкових автомобілів і підтримки підприємств, які борються за збереження робочих місць і наповнення бюджетів усіх рівнів, у прес-службі “Єврокар” пропонують розглянути ідею звільнення від сплати акцизного податку, на період воєнного стану, реалізацію легкових автомобілів, вироблених в Україні.
З позитивного у цьому законопроєкті у “Єврокар№ вбачають пропозицію встановити нульові ставки акцизного податку на електромобілі (зараз 1 євро за 1 кВт-год ємності акумулятора). Адже електромобільне майбутнє автомобільної галузі – це вже не прогнози, а стратегія розвитку та шлях до енергетичної незалежності з нульовими викидами.
Отже, як бачимо у законопроекті є, що допрацьовувати. Будемо сподіватися, що думки операторів ринку візьмуть до уваги.
Як найбільші українські оператори авторинку витримали 3 місяці війни
|