Зрозуміло, що міські автобуси до Брюселю привозили в електричному виконанні. Але, якщо раніше на європейський ринок мали плани виробники з ЄС та Туреччини, то цього разу додалися і числені китайські фірми, яки вже мають рішення з великими пробігами.
TEMSA представила новий 9-метровий електробус Avenue Neo, створений для міських і приміських перевезень. До 600 км запасу ходу, повна зарядка за 75 хвилин і технології власної розробки - це черговий крок TEMSA у розвитку сталого транспорту.
Разом з Avenue Neo були презентовані оновлені Prestij Sx, Marathon та LD SB, що демонструють інноваційний підхід TEMSA до комфорту, ефективності та безпеки пасажирських перевезень.
Китайський BYD виходить на європейський ринок міжміських електробусів. BYD представила на виставці Busworld Europe 2025 електробуси BYD eBus B12.b HF та BYD eBus B18.b, а також електробус B12.b LE. Нові моделі використовують платформу eBus 3.0 від BYD, технологію Blade Battery in Chassis, шпилькові двигуни на маточинах коліс та вдосконалені системи допомоги водієві.
Взагалі тренд цієї виставки - це міжміські електробуси. Якщо раніше, електричний двигун пропонувався виключно для міських і максимум для приміських автобусів. То у Busworld стало цілком зрозуміло, що електричними будуть і дальні лайнери.
B12.b HF — це міжміський автобус з високою підлогою, який має три варіанти акумуляторів (311 кВт·год, 429 кВт·год, 495 кВт·год), максимальний запас ходу 650 км, подвійну зарядку потужністю 520 кВт та багажне відділення об'ємом 5,7 м³. B18.b — це 18-метровий зчленований автобус з ємністю до 746 кВт·год, запасом ходу 630 км, опціональним повним приводом та вдосконаленими гальмівними та підвісними системами. BYD експлуатує понад 5000 електробусів у 26 європейських країнах, виробляє понад 1000 одиниць у Комаромі, Угорщина, та відкрив перший центр обслуговування акумуляторів.
Daimler Buses представляє світову прем'єру повністю електричного Mercedes-Benz eIntouro , дебют нового покоління акумуляторів NMC4 для eCitaro, а також святкує два важливих ювілеї моделі. Поряд з повним модельним рядом Setra — від MultiClass з низьким входом до двоповерхового TopClass — компанія представляє своє зростаюче портфоліо електронних послуг та цифрових рішень.
eIntouro, представлений раніше у листопаді 2024 року, знаменує собою початок діяльності Daimler Buses у сегменті міжміських перевезень на акумуляторних батареях, доступних у двох варіантах довжини та з бездротовими оновленнями програмного забезпечення. eCitaro з акумуляторами NMC4 обіцяє вищу щільність енергії, більший запас ходу та триваліший термін служби, із зарядною потужністю до 300 кВт.
На виставці Setra представлені найновіші автобуси MultiClass, ComfortClass та TopClass, що підкреслює їх універсальність у різних сферах застосування. Daimler Buses також представить нові послуги з відновлення та заміни акумуляторів для продовження терміну служби автопарку.
Kомпанія Higer представила три електричні моделі нової серії V — V12E, V12E Pro та V13E, що стало черговим кроком у її європейській експансії. Розроблена протягом трьох років та адаптована до європейських стандартів, модельний ряд відрізняється модульною архітектурою, збільшеною місткістю багажного відділення та вдосконаленими композитними матеріалами для підвищення зручності обслуговування та ефективності.
Відроджений Ikarus представила Ikarus 180e – повністю електричний зчленований автобус. 18,75-метровий транспортний засіб перевозить до 126 пасажирів і оснащений акумуляторами CATL LFP ємністю 563 або 640 кВт⋅год, центральною системою приводу з рідинно-охолодженим двигуном PMS та максимальною потужністю 350–375 кВт. Автобус має конфігурацію дверей 2–2–2–2, 45 фіксованих сидінь, 5 складних сидінь, 2 місця для інвалідних візків/колясок та 126 стоячих місць, а повна вага – 30 тонн.
Irizar Group представила дві нові повністю електричні моделі зі своєї лінійки Efficient : автобус Irizar ie наступного покоління та Irizar i3 Normal Floor , що завершують лінійку повністю електричних міжміських автобусів компанії.
MAN Truck & Bus представляє свій перший повністю електричний туристичний автобус Lion's Coach 14 E. Створений на основі сімейства Lion's City E, eCoach поєднує перевірену технологію приводу eTruck з новими акумуляторними блоками NMC від MAN, пропонуючи ємність 320–480 кВт⋅год, запас ходу до 650 км та місця для 63 пасажирів без зменшення багажного простору. Виробництво має розпочатися у 2026 році на заводі MAN в Анкарі.
у Брюсселі компанія Scania представила свою нову платформу автобусів з високою підлогою та акумуляторними електричними двигунами , що стало першим повністю електричним автобусом компанії та забезпечило операторам масштабований шлях до перевезень з нульовим рівнем викидів як для міських, так і для туристичних застосувань. Отже, ще +1 електричний турист.
Платформа, представлена з кузовом Caetano з правим кермом, поряд з Irizar i3 Electric на шасі Scania та Scania Touring з кузовом Higer, пропонує запас ходу до 600 км та багажне відділення, майже еквівалентне звичайним автобусам, а також підтримує різні типи кузовів. Вихідна потужність сягає 330 кВт , встановлена енергія до 534 кВт⋅год (480 кВт⋅год корисної) та зарядна здатність до 325 кВт (500 А) .
Solaris представила Urbino 10,5 electric – компактну модель, розроблену для щільно забудованих центрів міст, місткістю до 85 пасажирів, що позиціонує її як найпросторішу у своєму класі. Автобус інтегрує модульну систему приводу Solaris , яка покращує розподіл ваги, усуває вежу двигуна для збільшення пасажирського простору та спрощує технічне обслуговування. Urbino 10,5 electric створений для цілодобової роботи без проміжної підзарядки, при цьому досягаючи 97% придатності для переробки та оснащений системою кондиціонування повітря з тепловим насосом CO₂ . А ще Urbino 10,5 electric дешевший за 12-у модель.
Тут слід згадати, що нещодавно точно таким же шляхом пішов і львівський Електрон, коли представив 10-метрову версію електробусу Е181. Вона також має меншу вартість і більше підходить для експлуатації в містах з щильною забудовою.
Зрозуміло, що це далеко не всі новинки виставки Busworld Europe, але AUTO-Consulting зібрав для вас найцікавіше.
|