Завдяки 1 000 км пробігу та майже 700 перевезеним пасажирам, це перше випробування у реальних умовах довело зрілість технології, а також актуальність цього рішення для перевезення пасажирів.
Після цього успішного експерименту багато учасників мобільності (місцева влада, оператори транспорту, керівники приватних об’єктів тощо) виявили інтерес до впровадження цього рішення на своїх територіях. Нові експерименти вже проводяться в Європі — наприклад, у Цюриху (Швейцарія), Валансі (Франція) та Барселоні (Іспанія). Найближчим часом буде оголошено ще кілька.
Цього року Група Renault вкотре виступає партнером тенісного турніру Ролан Гаррос. Зокрема дістатися до глиняних кортів протягм усього чемпіонату можна на самокерованому шатлі від porte d'Auteuil.
З 10 по 14 березня Група Renault і WeRide дали можливість широкій публіці ознайомитися з міською мобільністю майбутнього завдяки двом автономним електричним мініавтобусам на 2,2-кілометровому маршруті відкритими дорогами в центрі Барселони.
Експлуатація автономних шатлів в щільному та складному міському середовищі демонструє зрілість нових технологій для автоматизованих послуг громадського транспорту.
Цей експеримент також виражає бачення Групи Renault щодо майбутніх викликів громадського транспорту в
Європі: автономна мобільність як засіб зробити міста більш придатними для життя, транспорт — більш доступним, а мобільність — ефективнішою та стійкішою.
Після експерименту з 10 березня по 19 квітня, впровадження комерційного сервісу шатлів з 4 рівнем автоматизації планується з липня 2025 року.
3,3-кілометровий маршрут відкритою дорогою, яким рухаються два шатли, відповідає конкретним потребам користувачів станції TGV Валанса, а також 150 компаній і 3 000 їхніх працівників, обслуговуючи станцію, віддалену довготривалу автостоянку, та центр громадського харчування бізнес-парку.
Через цю безпрецедентну співпрацю 4 основних гравців реалізується спільне бачення: спільна автоматизована мобільність на службі всіх територій, яка дозволяє відкривати сільські та передміські райони, прискорювати екологічний перехід і полегшувати мобільність населення для кращого доступу до роботи, охорони здоров’я, освіти, відпочинку…
Експеримент, який проводить WeRide в аеропорту Цюриха (Швейцарія) з січня 2025 року, має на меті полегшити пересування співробітників між терміналами. Це демонструє здатність автономних технологій працювати у складних умовах і відповідати високим вимогам безпеки та надійності, характерним для аеропорту.
Група Renault дотримується прагматичного й диференційованого підходу до автономних транспортних засобів, розрізняючи потреби індивідуального транспорту та громадського транспорту.
Для індивідуального транспорту в поточних ринкових умовах Група зосереджується на передових системах допомоги водієві (ADAS), таких як адаптивний круїз-контроль, системи утримання смуги. Ці системи рівня L2 або навіть L2+ підвищують безпеку та комфорт, залишаючи при цьому відповідальність за керування водієві.
Однак Група Renault ставить гнучкість у пріоритет і уважно стежить за розвитком ситуації, зокрема щодо вартості та регулювання, і зможе запропонувати рішення з вищими рівнями автономії для індивідуального транспорту, коли ринкові умови стануть сприятливими.
Щодо громадського транспорту, Група Renault вбачає актуальність у пропозиції транспортних засобів з автономією рівня L4 у короткостроковій перспективі, тобто таких, що здатні самостійно керувати в межах визначеної зони експлуатації (Operational Design Domain), під віддаленим наглядом, але без оператора на борту.
Зі зростанням кількості зон з низьким рівнем викидів міста й органи влади стикатимуться з безпрецедентними викликами у сфері громадського транспорту. Очікується, що в наступному десятилітті знадобляться кілька тисяч автономних електричних мініавтобусів.
Здатні самостійно керувати в межах визначеної зони експлуатації, автономні мініавтобуси довели свою ефективність у рамках різних експериментів, відкриваючи перспективи гнучкої, доступної, безпечної та безвуглецевої пропозиції.
Як піонер безвуглецевої мобільності, Група Renault розглядає можливість запропонувати платформу роботизованого електричного мініавтобуса до 2030 року, здатну інтегрувати рішення з автоматизації від спеціалізованих партнерів.
WeRide : світовий лідер в автономних рішеннях
З більш ніж 1 200 автономними транспортними засобами (включно з 300 мініавтобусами), які подолали понад 40 мільйонів кілометрів в Азії, на Близькому Сході та в Північній Америці, WeRide визнано одним із світових лідерів у сфері автоматизації транспортних засобів для відкритих доріг.
Група Renault співпрацює з WeRide над розробкою рішень для автоматизованого громадського транспорту в Європі з рівнем автономності L4, тобто здатного самостійно керувати в межах визначеної зони експлуатації з дистанційним наглядом, але без оператора на борту.
|