IVECO успішно завершила випробування напівавтономних вантажівок
ринок вантажівок | Опубліковано - 2025-05-20 17:26:26 (1281 разів прочитано)
IVECO успішно завершила тестування передової технології разом із компанією Plus, розробником програмного забезпечення для автономного керування на основі штучного інтелекту, а також із партнерами DSV та dm-drogerie markt. Багатомісячний проєкт тестування напівавтономних вантажівок, розроблених спільно IVECO та Plus, завершився реальними дорожніми випробуваннями. Результати продемонстрували основні переваги автономних технологій: підвищену безпеку, ефективність та економію палива.
Нещодавно партнери завершили випробування важкої вантажівки IVECO з інтегрованою напівавтономною системою допомоги водієві Plus у Крефельді, Німеччина. Це були перші дорожні тести такої технології в країні. Після декількох місяців випробувань та підготовки водіїв вантажівка здійснила перевезення товарів між двома складами у Крефельді та Хеннефі.
Марко Ліккардо, головний директор із технологій та цифрових рішень Iveco Group, зазначив: «Ця успішна демонстрація є ще одним ключовим кроком на шляху до комерціалізації високотехнологічних автоматизованих рішень у логістичному секторі. Завдяки спільному пілотному проєкту ми підтвердили переваги нашої передової системи допомоги водієві в реальних умовах, покращивши безпеку, паливну ефективність та загальну продуктивність керування. Ці результати підтверджують наше переконання, що автоматизація не замінить водія, а навпаки – підвищить його роль, зменшуючи втому, підтримуючи складні маневри та створюючи безпечніше й продуктивніше робоче середовище. В Iveco Group ми віримо, що майбутнє логістики лежить в інтелектуальних, сталих та орієнтованих на людину інноваціях. Разом із нашими партнерами DSV, dm та Plus ми продовжуємо розробляти інтелектуальні транспортні рішення, що відповідають зростаючим вимогам до ефективності, сталості та добробуту водіїв у Європі та за її межами».
Шон Керріган, операційний директор і співзасновник Plus, сказав: «Ми пишаємося тим, що разом із нашими інноваційними партнерами DSV, dm та IVECO відзначаємо завершення пілотного проєкту з результатами щодо безпеки й ефективності, досягнутими завдяки нашій технології автономного водіння. Особливо знаково, що це відбулось саме у Німеччині – країні, яка активно підтримує автономні транспортні засоби. Ми з ентузіазмом готуємося до виходу на ринок вантажівок з автономним керуванням, оснащених революційною технологією від Plus, починаючи зі США, а потім і в Європі».
«Основна увага приділяється операціям між складами, оскільки технологія ідеально підходить для регулярних процесів, де доступна достатня кількість даних», – зазначив Петер Маттісен, старший директор із інновацій, мобільності та технологій вантажівок у DSV.
«Компанія dm-drogerie markt десятиліттями співпрацює з DSV для забезпечення сталих та інноваційних ланцюгів постачання. Ми з радістю підтримали цей пілотний проєкт та з нетерпінням чекаємо на подальшу співпрацю у сфері перспективних технологій», – додала Урсула Пепке, керівник відділу TKM у логістичному підрозділі dm-drogerie markt, пояснюючи причини участі в проєкті.
Пілотний проєкт підтвердив очікувані переваги, особливо щодо підвищення безпеки та надійності. «Система автономного водіння стабільно демонструвала безпечну поведінку, зокрема утримання в смузі, зміну смуги, адаптивний рух та реагування на прогнозовані дорожні ситуації».
«Для компанії dm було надзвичайно важливо побачити на практиці, як вантажівки з високим ступенем автоматизації, спільно розроблені IVECO та Plus, можуть покращити безпеку, ефективність і паливну економічність. Ми очікуємо комерційної доступності цих високотехнологічних транспортних засобів. Ми хочемо залучити більше водіїв до цієї професії, адже вже зараз в Європі бракує близько 200 000 водіїв, і цей дефіцит може зрости до 700 000 до 2028 року. Технологія автономного водіння значно покращить робоче середовище, зменшить фізичну й ментальну втому, підвищить безпеку і дозволить залучити значно більш різноманітну групу водіїв», – додав Маттісен.
Напівавтономне рішення було розроблено спільно IVECO та компанією Plus із Кремнієвої долини. Вантажівка IVECO S-Way оснащена високотехнологічною системою автономного водіння на основі штучного інтелекту від Plus, а також передовими сенсорами, такими як лідар, радар і камери, що забезпечують водієві 360-градусний огляд навколо транспортного засобу та нові способи контролю ситуації на дорозі, підвищуючи безпеку та комфорт. Технологія Plus дозволяє автоматично виконувати звичайні маневри на трасах, включаючи центрирування в смузі, зміну смуги, допомогу в заторах, зі зниженням споживання палива на приблизно 10%, що сприяє зменшенню викидів.
Майбутнє логістики: акцент на автономному керуванні
Тестування технології прокладає шлях до впровадження напівавтономних вантажівок і тестування повністю автономних транспортних рішень. Очікується, що заводські автономні вантажівки стануть комерційно доступними у США до 2027 року, а згодом і в Європі.
Водії-безпеки залишатимуться в кабіні ще певний час, доки не буде створена нова екосистема, яка, наприклад, регулюватиме процеси заряджання або заправки. Маттісен бачить у цій технології великий потенціал і ділиться поглядом на майбутнє: «Нова технологія не знищить робочі місця — навпаки, вона створить нові можливості та робочі місця. Водії отримають нові навички, щоб застосовувати свій досвід в інших сферах. Наприклад, це можуть бути центри управління, які будуть уважно контролювати та підтримувати щоденні операції. Також з’являться нові посади для проведення перевірок перед та після прибуття, а також виконання багатьох інших завдань, які досі потребують людського втручання».
Роздрук, збереження, переклад іншою мовою або носій матеріалів, опублікованих у новинах AUTO-Consulting, допускаються лише для особистого використання. Інше використання матеріалів (зокрема, часткова чи повна публікація) допускається лише з дозволу ІАГ AUTO-Consulting. Використання матеріалів www.autoconsulting.com.ua допускається за наявності гіперпосилання на www.autoconsulting.com.ua.