Свою думку експерт висловив у соціальній мережі Facebook.
Навіщо державі нафтові активи?
Держава встановила контроль над "Укрнафтой" та "Укртатнафтой". Довго думав, що це було? Наскільки я зрозумів, про це вчора думали всі. А головне, що особисто я для себе відповіді поки що не знайшов.
Головну преамбулу визначив прем'єр Шмигаль: компанії будуть працювати на державу 24/7. Це добре, з цим не посперечаєшся. Розпорядник майна – Міноборони. Щоправда, у новопризначенних наглядових радах обох підприємств з оборонного відомства немає жодного представника. Хоча це начебто логічно – військові мають чим займатись. Але в держави є великі нафтогазові активи, той же НАК, але жодного фахівця галузевого профілю поки у складі наглядових рад двох вилучених промислових гігантів немає. Сподіваюсь, вони з’являться у менеджменті.
Перше, що спадає на думку – армії потрібне пальне. Обсяги великі, але не настільки. У держави є НАК та "Укрзалізниця", які можуть привезти будь-який обсяг, навіщо для цього цілий завод? Крім того, на ринку більш ніж достатньо нафтопродуктів.
А головне – "Укртатнафта" зруйнована, туди прилетіло понад 30 ракет. Завод треба відбудовувати, це сотні мільйонів доларів. Потрібні обігові кошти, чи є вони в держави, яка просить про допомогу у всього світу? Тим більше в уряду є механізми зробити роботу заводу виключно на військові потреби без будь-яких змін у власності цих підприємств. Наскільки відомо, поки завод працював, він продавав пальне армії фактично по собівартості.
"Укрнафта". Переробляти сировину, що видобувається, немає де. Давно обговорюється питання експорту у Європу, але до чого тут Міноборони й т.д.?
Залишається вірити у те, що в чиновників є більше інформації та глобального розуміння ситуації. Серед інших результатів: держава віднині контролюватиме понад 600 АЗС та стає №2 на ринку за кількістю станцій після групи "Приват".
Чи буде в Україні дефіцит “зимового” дизеля. Прогнози експерта
|