Одна з переваг автомобілів із двигуном внутрішнього згоряння (ДВЗ) перед електрокарами - розвинена мережа АЗС та можливість заправити автомобіль у будь-якому куточку нашої країни. Проте, з початком війни, ця перевага зникла. У той же час, перевага електрокарів у вартості кілометра пробігу стала ще більшою. Адже пальне подорожчало, а електроенергія - ні. AUTO-Consulting проаналізував, чи змінилися вподобання наших автомобілістів у виборі автівки за типом пального.
Якщо порівняти перше півріччя 2021 року із першим півріччям нинішнього - 2022 р, маємо цікаву картину.
Зокрема, автівки із бензиновим двигуном серед ринку нових авто займали рік тому 58,7%. Сьогодні їхня частка - 55,1%.
Автівки із дизельним двигуном займали рік тому майже 24,4% ринку. Сьогодні їхня частка - 23,6%.
Автомобілям із системою ГБО, які виїжджали новими з автосалонів, рік тому належало 1,3% ринку. Сьогодні їхня частка становить 1,02%.
Автівкам із дизельною гібридною силовою системою, рік тому належало 2,8% ринку. Сьогодні їхня частка - 2,67%.
Автівкам із бензиновою гібридною силовою системою, рік тому належало 10,7% ринку. Сьогодні їхня частка - 10,48%.
Рік тому електрокарам належало 2,24% ринку. Сьогодні їхня частка - аж 7,13%.
Як бачимо, у авто на всіх видах пального окрім електрики, за час війни зменшилася частка ринку.
Український авторинок у липні продовжив відновлення і переформатування
Після чип-кризи авторинку загрожує новий глобальний дефіцит
Варто також зазначити, що загальні обсяги продажів нових автомобілів з усіма типами двигунів впали, порівняно із першим півріччям 2021 р. І найбільше падіння, як це не дивно, продемонстрували авто із ГБО - мінус 81,4%.
Бензинові - мінус 65%, дизельні - мінус 64,5%, бензинові гібридні - мінус 53,7%, дизельні гібриди - мінус 51,8%. Виключення становлять лише електрокари.
Іхні продажі навпаки збільшилися аж на 211,7%. На фоні зростання цін та дефіциту пального, це виглядає цілком логічно. Навіть незважаючи на те, що інфраструктура зарядних станцій у нас не розширилася.
Заради об'єктивності варто відзначити, що вподобання наших автомобілістів не завжди співпадали із можливостями. Мається на увазі дефіцит нових авто, спричинений війною та руйнуванням логістичних ланцюжків імпорту. У той же час ті, хто задивлявся на биті вживані американські електромобілі, майже втратили можливість їх придбати, через заблоковані морські порти або збільшення вартості їх доставки.
Отже, як би несподівано це не звучало, війна прискорила електрифікацію вітчизняного транспорту. За інформацією AUTO-Consulting, на моделі деяких електрокарів навіть виник дефіцит. Наприклад, на новий Nissan Leaf. На відміну від дизпалива та бензину, в Україні виробляється достатня (навіть для експорту в країни ЄС) кількість власної електроенергії. Тому, електрифікація транспорту для нас цілком природня. Справа лише за розвитком інфраструктури зарядних станцій, який сподіваємось, неодмінно відбудеться після нашої перемоги.
Почувствуйте разницу. Первое знакомство с официальным Nissan Leaf
Який чесний пробіг у електрокара? Тест-драйв Skoda Enyaq iV60
|