Як уже раніше повідомляв AUTO-Consulting, до початку війни в Україні в управлінні нафтотрейдерів було приблизно 1000 бензовозів. З урахуванням відомчого транспорту можна було нарахувати десь ще до 500 різних цистерн. Але вони були розраховані на "коротке плече", тобто постачали паливо з нафтобаз до АЗС. Зараз же потреба возити далеко і кожен рейс йде з за кордону.
За інформацією власника мережі Prime Дмитра Леушкіна, на початок червня парк бензовозів українським нафтотрейдерам вдалося збільшити до 2000 одиниць, це при потребі у 5000. Тому дефіцит зберігається, бо паливо у необхідній кількості просто нічим возити. У Європі викупили всі діжки, що були на ринку.
Але українські нафтотрейдери почали проявляти креатив і стали використовувати для перевезення дизпалива цистерни для бітума. Це дасть додаткові ємності, на яких можна возити солярку, після їх мийки. Вже є перші приклади такого використання.
Парк бітумовозів в Україні останніми роками значно збільшувався. Їх закуповували під "Велике будівництво". За данними AUTO-Consulting за підсумками 2021 року в Україні з'явилося 273 нових бітумовозів, а рік до цього було поставлено ще 142 новеньких бітумовозів. Крім того, завозилися у нашу країну і вживані бітумовози. Отже, ще на 400 "діжок" паливний ринок може розраховувати. Інше питання - це якість їх миття та сертифікати, але резерви тут пошукати можна.
Крім того, бітумовози зараз стоять без діла, бо під час війни масштабного будівництва нових автошляхів в Україні не відбувається. І використати їх для постачання додаткових обсягів дизпалива було б доцільно. |